Linkek
VENDÉGKÖNYV
NAGYOBB BRINGATÚRÁK
 2016. Colorado, Hawaii 1559 km + 23705 m
 2016 Kanári szigetek 1374 km + 35701 m (bringa+futás)
 2015 Svájc + Olaszo. 451 km + 8411 m
 2015 Dolomitok 940 km + 21651 m
 2015 Alpok 1921 km + 39509 m
 2014 Alpok 1828 km + 39441 m
 2012 Andalúzia 1448 km + 21873 m
 2012 Olaszo. - Svájc 1322 km + 22943 m
 2011 Svájc - Olaszo. 2358 km + 49663 m
 2011 Francia Alpok 1530 km + 28989 m
 2011 Déltirol - Tirol 642 km + 12215 m
 2010 Piereneusok 2368 km + 42996 m
 2010 Alpok (8 nap) 993 km + 18145 m
 2009 Alpok 2335 km + 47148 m
 2009 Tenerife, La Palma 1633 km + 33873 m
 2008 Alpok 1807 km + 32199 m
 Pireneusok 2007 2060 km + 37611 m
 2006 Alpok 1729 km + 31101 m
 2005 Alpok 2048 km + 38418 m
 2004 Kerékpárral a Tour de France alpesi hágóin 2054 km + 32558 m
 2003 Kerékpárral az Adria mentén Montenegróig 2158 km + 19588 m
 2002 Görögország 1388 km + ...
 2001 Svájc - Alpok 1666 km + 22675 m
 2000 - Alpok - Adria 1948 km + 18169 m
 1999 Szlovén - horvát - osztrák 1707 km + 12351 m
 1999 Tátra, Krakkó 1122 km + 7584 m
 1998 Tátra 1369 km + 11970 m
 1998 Magas Tauern 589 km + 8505 m
 1998 Tátra túra 1250 km + 9300 m
 1996 Dolomitok
 1995 Tátra túra
 1993 Tátra túra
|
Bár - őszintén megvallva - nem láttam a filmet, de a bakancslista című film alapján sokunk számára köztudott az a fogalom, gondolat, hogy életünkben van / legyen néhány cél, amiről tudjuk, hogy (legalább) egyszer az életben meg akarjuk valósítani. Mondhatom, hogy ezek közé sorolom utólag az Ötztaler radmarathont, a Valtellina Extreme Brevet-t (345 km + 9124 m szint bő 32 óra alatt), az Alpok, Pireneusok összes aszfaltos emelkedőjének felkeresését, a 3394 m magas Pico Veleta, azaz Európa legmagasabbra vezető aszfaltos útjának bringás meghódítását, első maratonfutásom, majd a 4 órán belüli maratonfutásom, illetve terepfutások közt a 2016-ban teljesített Transvulcania ultramarathont is (74 km + 4350 m föl, 4100 m le) és idén nyáron újabb bringás cél került sorra, hogy megvalósítsam.
Legalább 5-7 évvel ezelőtt már olvastam (pl itt ) a világ legnehezebb emelkedőjéről, a Hawaii szigetén (épp a Föld túloldalán) található Mauna Kea, 4205m-es csúcsára az óceánparttól vezető hegyi útról – azóta tudtam, hogy az életben egyszer fel kell oda tekernem. Folyamatosan változó bakancslistámon – kiváltképp a bringázásokra gondolva – toronymagasan ez volt a legfőbb prioritású, sőt – 2016. szeptemberére azt kell mondjam, hogy – nem is maradt kerékpáros cél, ami olyan súlyú lett volna, hogy bakancslistán a helye.
Ez az emelkedő az óceán szintjétől indulva csaknem 4200 m-ig (ahol már 40%-kal kevesebb az oxigén, mint az óceánnál) visz fel szűk 69 km alatt, ám míg 49-50 km-ig egyáltalán nem megterhelő az út, addig épp a vége, 2100 m felett az igazán komoly, egy helyütt brutális, 17-20%-os. A 2100 m feletti szakaszon 7 km murvás út, benne akár 12-14% meredek kanyarokkal.
Bringával kitűzött komoly céljaim egy-két éve már, ezen kivételtől eltekintve teljes mértékben teljesítettem, szinte már keresni kellett, hogy találjak engem érdeklő és motiváló célpontot, így 2016-ban – az év eleji extra finanszírozási forrásnak is köszönhetően - eljött az ideje, hogy megvalósítsam bakancslistám utolsó bringás célját, amely túra szervezésileg is új mérföldkövet jelentett a távolra való repülés, átszállások, bringaszállítás miatt.
Természetesen körülnéztem, hogy még mit keresnék fel szívesen a Hawaii szigeteken, ám végül arra jutottam, hogy ha még más szigetre is átrepülök, bizony épp elmegy annyi nap, hogy máshol nem marad időm tekerni. Végül Big Island szigetre terveztem 6 túranapot, míg előtte az akklimatizációra legjobb helyen, a Sziklás-hegységben 8 napot, ahová Észak-Amerika legmagasabbra vezető aszfaltútja (Mount Evans, 4310 m - parkoló magassága) is hívott. Hawaii-on túl ugyanis a Mount Evansre vezető emelkedőn való feljutás volt még magas prioritású. Persze a túratervben szerepeltek még magas hágók, így Észak-Amerika legmagasabb hágója is, hágóútja is, stb. Kezdettől fogva egyértelmű volt, hogy mindkét hegységben akarok tekerni.
A túraszervezés sok időt vett igénybe, hisz bizonyos témákban alig, vagy nem is találtam magyar információforrást; sok mindennek nekem kellett utánajárnom (amely tapasztalatom szívesen osztom is meg), ám végül csak sikerült Nagy kérdés volt, hogy szállíttassam-e a bringám, vagy béreljek, tudok-e mindenhol (ahová szeretnék) kempinget foglalni (kell ugyanis és nem is tudtam mindig foglalni), kell-e bringalopástól félni, stb.
Ami a túrát illeti, az élménybeszámolóhoz kedvcsinálóként:
Nap |
Útvonal |
Napi táv |
Szint- emelk. |
kcal = |
videó linkje |
|
Előzmény, szervezés, útvonal-terv, indormáció-gyűjtemény
Egy írásom a túra szervezéséről --> olvasáshoz kattints ide! |
Aug. 12. 1. nap |
(Bp - repülés ) - Denver - Boulder
Élménybeszámoló e linken olvasható!
|
52,3 km ????? |
438 m |
- kcal |
|
Aug. 13. 2. nap |
Boulder - Lyons - Estes Park - Trail ridge road (3713 m) - kemping kb. 2800 m magasan
Élménybeszámoló e linken olvasható!
|
129,7 km |
2855 m |
?? kcal |
|
Aug. 14. 3. nap |
.. kemping - Grand Lake - Granby - Tabernash - Winter Park - Berthoud pass (3446 m) - Idaho springs (2294 m)
Élménybeszámoló e linken olvasható!
|
136,1 km |
1323 m |
... kcal |
|
Aug. 15. 4. nap |
Idaho springs (2294 m) - Echo lake (3230 m) - Mount Evans - Echo lake (3230 m) - Idaho springs (2294 m)
|
93,0 km |
2109 m |
... kcal |
|
Aug. 16. 5. nap |
Idaho springs (2294 m) - Georgetown - Silverpluma - Loveland pass (3655 m) - Keystone - Frisco
|
86,7 km |
1642 m |
... kcal |
|
Aug. 17. 6. nap |
Frisco (2766 m) - Copper Mountain - Vail pass (3250) - Copper Mountain - Fremont pass (3450 m) - Leadville (3094 m)
|
78,7 km |
1309 m |
... kcal |
|
Aug. 18. 7. nap |
Leadville (3094 m) - Buena Vista - Hartsel - .... HÁGÓ - Divide - Woodland Park - Colorado Springs |
198,8 km |
1701 m |
... kcal |
|
Aug. 19. 8. nap |
Colorado Springs - Pikes peak emelkedő 3487 m-ig (Glen cove, 3487 m) - Manitou springs - Woodland park - Westcreek - airbnb szállás |
94,1 km |
2456 m |
... kcal |
|
Aug. 20. 9. nap |
airbnb szállás - Deckers - Sedalia - Denver - repülés |
80,6 km |
758 m |
... kcal |
|
Aug. 21. 10. nap |
repülés - Kona (Hawaii) - Spencer park, kemping |
61,0 km |
417 m |
... kcal |
|
Aug. 22. 11. nap |
Spencer park, kemping - Kona - ... Punalu'u beach, "kemping" |
175,5 km |
1720 m |
... kcal |
|
Aug. 23. 12. nap |
Punalu'u beach, "kemping" - Volcano village - Hilo (0 m) |
100,5 km |
1285 m |
... kcal |
|
Aug. 24. 13. nap |
Pihenőnap Hiloban (0 m) |
15 km |
80 m |
... kcal |
|
Aug. 25. 14. nap |
Hilo (0 m) - a világ legnehezebb emelkedőjén: Mauna Kea (4192 m) - Hilo |
129,3 km |
4234 m |
... kcal |
Full HD videó Hilo - Mauna Kea (4192 m)
|
Aug. 26. 15. nap |
Hilo -tekerés az építkezésig (kb. 700-800 m) - autóval a nyeregig (onnan gyalog a Visitor Ceneterig és vissza) - Kona |
113 km |
1175 m |
... kcal |
|
Aug. 27. 16. nap |
tekergés Konában |
14,3 km |
203 m |
... kcal |
|
Aug. 28. 17. nap |
Repülés haza |
- km |
- m |
... kcal |
|
ÖSSZESEN.: |
- |
1559 km |
23705 m |
... kcal |
- |
Repülőm egy átszállás után Denverben, 1700 m magasságban szállt le, ám másnap már 3700 m fölé vezetett az utam (Trail ridge road), így joggal merült fel, hogy mennyire viseli meg a szervezetem az oxigénhiány. Részben az energiautánpótlással való sietés, halogatás, részben az oxigénhiány bizony igen nehézzé tette második napomat. Rossz érzés volt, hogy akár 6-7% meredeken mennyire lihegek. Másnap szép tavak mellett is hajtottam, e nap láttam először igazán megkapó vadnyugatias épületeket, majd a Berthoud hágóút (3446 m) szépsége is tetszett, ám még ez is megviselt. Este csak szerencsének köszönhetően volt hol aludnom.
Negyedik nap jött el az egyik várva-várt nap: 2200-2300 méterről feltekerni Észak-Amerika legmagasabbra vezető aszfaltos útján a Mount Evans csúcsára (4310 m). Nem meredek az emelkedő, ám 3500 m felett az oxigénhiány megteszi hatását. A délután szokásos zápor miatt meleg ruhákat is kellett vinnem és bizony szükségem is volt rá. A csúcsra, ekkor már - direkt gyorsított légzésnek köszönhetően - kevesebb küzdelemmel értem fel, majd a lejtőn hózáporban gurulhattam 10 percig. Napokon át, e nap is találkoztam medvékre figyelmeztető táblákkal, de szerencsére nem találkoztam az állatokkal.
Augusztus 16. : E nap lett volna az egyik legnehezebb napom, ám az ígért elég rossz idő sajnos keresztbehúzta számításaim: a nagyon vadnyugatias, tündéri település Georgetown felkeresése után a 3655 m magas, igen szép Loveland pass-on keltem át málhás bringámmal, majd este naplemente táján Friscoban egy kedves bringás ajánlotta fel, hogy megalhatok náluk, így nem is mentem tovább. Frisco kisváros másnap reggel nyűgözött le. E nap kétszer jártam 3000 m felett, a Vailpasson még napsütésben, a Fremontpasson (3450 m) viszont alaposan eláztam, a lejtőjén meg azzal küzdhettem, hogy melegen tartsam magam.
Hatodik napom a vonulás jegyében telt, hosszú, nagy távolságokkal, település és eső elleni védelem nélkül (198 km), majd utolsó előtti Sziklás-hegységben töltött napomon következett a híres hegy, a Pikes peak emelkedője, ahol tudtam, hogy nem lesz időm feljutni. Az előző, hosszú és fárasztóm nap után nem érhettem be 5 óra alvással, ráadásul este fix szállás várt, azután pedig Denverbe kellett érnem a repülő miatt; nem csúszhattam meg! Egy útközi eső is megállásra késztetett, majd 3400 m felett egy ajándékboltnál, az érkező komoly eső előtt a visszafordulás mellett döntöttem. Max. fél órát mehettem volna még, ám – mint utóbb tapasztaltam – ami zivatar érkezett, abban lehetetlen lett volna ereszkedni ! Végül így is ½ 11-re érkeztem meg a szállásra (környéken nincs igazi kemping, ahol pedig lett volna, ott „teltház” volt).
Vártnál tovább tartó, hullámzóbb tereppel megkínáló tekeréssel érkeztem vissza Denverbe, ahonnan - a Föld forgását is figyelembe véve - másnap kora délután érkeztem meg Hawaii, Big island szigetére.
A vulkanikus szigeten a világ legnehezebb emelkedője, lávasivatagok, buja növényzet is, továbbá szörfösök, óriásteknősök és kedves emberek vártak. A szigeten kevés kemping akad (hiszen itt apartmanban, vagy szállodákban szállnak meg az emberek), azok sem olcsóak, első délutánomon emiatt másnapi útirányommal ellentétesen bringáztam kb. 35-40 km-t, másnap pedig 175 km várt rám. Érdekes volt a napot a lávasivatagon át kezdeni, amit Konában pálmafák és csodás növények kísérte út, majd később elképesztően buja növényzet, őserdő követett.
Augusztus 23-án reggel még óriásteknősöknek örülhettem az óceánparton, majd sok órás esőben pedálozhattam fel, életem legunalmasabb, mindössze 3%-os meredekséggel kapaszkodó, órákon át tartó emelkedőjén Volcano village-be. Hideg ugyan nem volt, ám olyan hosszú volt, mintha sosem akarna vége lenni. Hilo felé már varázslatos esőerdőben gurultam.
Egy pihenőnapot követően, augusztus 25-én jött el a rég várt nap: reggeli eső után az óceánparttól a Mauna Kea csúcsára (4205 m) tekerni változatos kilátás és időjárás közepette. Először Hilo Rózsadombján, csodás házak, virágok, növények közt hagytam el a települést, majd néha picit unalmas, ködös, párás kilométereken emelkedtem 1500 m-ig, ahonnan napsütésben értem a 2000 m feletti leágazásig, végül a csúcsig már szinte végig jellemzően 10% körüli volt a meredekség.
Felhőben – és közben 7 km-n át köves-murvás – vulkáni homokos úton – való tekeréssel érkeztem 3500 m fölé, ahonnan bizony érződött az oxigénhiány, miközben ellenszél nehezítette dolgomat. Kb. 3400 m felett már napsütésben, a felhőket magam alatt hagyva tapostam a pedálokat, sokszor nyeregből kiállva, légzésemet gyorsítva, vagy a terhelés miatt lihegve. Naplemente után, sötötben vált valóra nagy álmom: túrabringával, külső segítség (bringacsere, support) nélkül tekertem fel a világ legnehezebb emelkedőjén. Sok teljesítő, illetve tapasztalt bringások mind azt írják, hogy support (kísérőautó) és esetleg a murvás rész miatt kerékpárcserét javasolnak. A többség igénybe is veszi ezeket.
Elhagyott útlevelem és pénztárcám visszaszerzése miatt másnap megint erre vezetett utam, igaz a Visitor Center (ott maradtak az elhagyott cuccok) felé egy részén stoppal, ahonnan aztán bringával, este 21 óra után értem le a reptér közeli konai szállásomra. Nézelődés, az óceánparti és konai hangulat magamba szippantása után kicsit fájó szívvel mondtam búcsút az Aloha hazájának, Hawaii-nak. Megszerettem őket is, a szigetet is. (úgy látszik, a vulkanikus szigetek rabul ejtenek).
Rövid értékelés:
A túra legfőbb két célját sikerrel és jó időben is teljesítettem, azon túl is új kultúrát, Európához szokott bringásként más jellegű hegységet ismerhettem meg a Sziklás-hegységben. Kellemes meglepetést okoztak a vadnyugati épületek, az amerikai emberek többször tapasztalt kedvessége, Hawaii bája. A Sziklás-hegységben tapasztaltam amit mondtak is – délutánonként gyakran jön az eső.
A túrán fokozatosan akklimatizálódtam és így tulajdonképpen úgy jutottam fel a Mauna Kea csúcsára, ahogy várni lehetett.
A tervhez képest egy pici rész a Sziklás-hegységben is kimaradt, Hawaii-on is (az útlevél- és pénztárca elhagyás miatt), ám nem maradt hiányérzetem (de ez nem jelenti azt, hogy valamikor esetleg ne térjek vissza). Mindig úgy állok a túrákhoz, hogy ha a fő célok és összességében a terv 85-90%-a megvalósul, akkor elégedett lehetek Így történt!
Bár tervben sem volt, de mivel a Sziklás-hegységben amerre jártam illetve attól nem túl messze is komoly terepfutóversenyeket is rendeznek, jó lett volna a legendás versenyek útvonalán, vagy esetleg egy kevésbé legendás versenyen, ám híres hegyen (Pikes peak, Mount Evans, stb.) futni. Talán majd egyszer....
Adatok felőli értékelés (egy picit):
Szokásos túráimhoz képest a szintemelkedés és a távolság aránya ugyan kisebb lett (máskor 1600 km-re kb. 32000 m szintemelkedés jön össze), ez részben a hosszabb völgyekből, összekötő utakból, a Hawaii sziget félig megkerüléséből is adódik.
E túra előtt 2-szer tekertem 3000 m fölé, ezen a túrán további 8-szor, ebből kétszer 4000 m fölé is. Jó érzés, hogy feljutottam a Mount Evans-re és arra még büszkébb vagyok, hogy az óceántól indulva a Mauna Kea csúcsára is; bringatúrázó pályafutásomat illetően ezzel tettem fel az i-re a pontot . Érdekes, hogy nagyjából egyszerre jött el az az idő (talán nem is véletlenül), hogy a teljesített ultra távú kerékpáros kihívások után már nemigen találok olyanokat, amelyek igazán lázba hoznának, míg terepfutást illetően bőségesen: 2016-ben sikerrel teljesítettem első 4000 m szintemelkedésnél komolyabb külföldi ultramarathonom, Magyarországon pedig 100 km és 6500 m szintemelkedésnél nehezebbet, mindet persze végig örömfutásként, nagy élményként.
Úgy érzem, bringatúrázóként ami célom volt, azokat mind megvalósítottam, felkerestem. (Ettől még fogok bringatúrázni a jövőben is) A 2016-os év jó mintául szolgált, amikoris a Kanári szigeteken nosztalgiabringázást élvezhettem, majd a végén egy komoly terepfutó kihívással zártam a két hetet. Hasonlóra gondolok a jövőben is.
Mióta bringázom, a túra végéig összesen 313-szor tekertem 2000 m fölé, ebből – mint írtam – 10-szer 3000 m és 2-szer 4000 m fölé is.
Emelkedőgyüjtemény honlapja | 2000m feletti emelkedőinek száma | 2000m-es útja, ahol még nem jártam | 2000m-es út, ahol én jártam, neki hiányzik! |
alpineroads.com | 57 db | MINDegyiken jártam ! | Több, mint 70, példát kiemelni is kár... |
quaeldich.de, az egyik legalaposabb emelkedős honlap, jó fej fórumozókkal | kb. 115 db | MINDegyik aszfaltoson jártam | én osztottam meg velük eddig 5 alpesi 2000-est és fogok még elvben 6-ot. |
cycloclimbing.com, az alpesi legenda, a svéd Jerry Nilson gyűjteménye. Éveken át csak a hágókat gyűjtötte, de 2014-ben ő is megpróbálja felkeresni az egyirányú aszfaltos 2000-es utakat is. Egy szál versenybringán teker és 11 évvel idősebb, ennyivel több ideje volt "gyűjtögetni" | kb. 160 db (pontosítom majd) | MINDegyiken jártam | várjuk ki a nyár végét... :) |
cycling-challenge.com, nagyon dizájnos honlap, azonban a srác a svájci és francia Alpokon túl nem nagyon volt még... | 70 db | MINDegyiken jártam | Több, mint 55-60, pl: Kaunertal (2750 m), Colle Nivolet (2612 m), Col du Moutiere, + hosszú a sor.. |
wikipedia / Alpenpasse | 61 db hágó (csak hágó!) | MINDegyiken jártam | néhány, pl: Mangart nyereg, Nivolet, Col du Petit Mont Cenis (2183 m) |
bergstrassen.de, Jó "kiállítású", szép honlap, gyűjtemény | 60 db | MINDegyiken jártam | SOK hiánya van, nem csak kuriózumok, így pl: Simplonpass, Moutiere, Col de Granon, Colle Esischie, Val Thorens, Alpe Galm, Alp Anarosa, Grosse Oscheniksee, stb... |
rennradschlag.de | 44 db (hágók oldalait külön számolva) | MINDegyiken jártam | Több, mint 80 hiánya van, sorolni is kár... |
salite.ch és a climbbybike.com : utóbbi az előbbi emelkedőit veszi át - tudtommal | Határhágókkal: Ausztria: 21-22 Svájc: 39 Olaszo.:52 Franciao.: 32 Duplikálódás nélkül össz: 137 (2011.08-i állapot) | MINDegyik aszfaltoson jártam | Nekik is tudok újat mondani, elküldtem már: Hochsölden, Plan de Lac, Alpage Mandelon, Oberläger, Pian Geirett , Schöneben, Cheneil, stb... |
cyclingcols.com: Michiel van Lonkhuyzen listája | nyáron, max. 116 db (duplikációk nélkül) | MINDegyiken jártam | Hiányai: Petit MOnt Cenis, Colle Preit, Weisssee, Koralpe, ... stb. |
rovingmarmotte. blogspot.com | 72 db (csak hágók) | MINDegyik megvan! | Hiányzik neki pl: Finestre (2176 m), Mangart nyereg (2055 m), Col Carette di Val Bighera (2120 m), |
cols-cyclisme.com: főleg Franciao-ra kihegyezett gyűjtemény: | Franciao: 26 db Olaszo: 19db Svájc: 17 db Ausztria: 1 db | MINDegyik megvan! | Hiányzik neki pl: Sella, Pordoi, Preit, Alpe Galm, Tatschalp, Petit Mont Cenis, Authion, stb. |
nevasport.com: spanyol fórumban emelk. felsorolás; nem csak hágó (puertos... asfaltada) | 106 db | MINDegyiken jártam | Neki is van, több mint 30 hiánya: Colle Preit, Val Bighera, Petit Mont Cenis, Rofen, Plan du Lac, Alpage Mandelon, Malga Mare, Rif. Cornisello, stb. |
bdc-forum.it: olasz fórum | 79 db | MINDegyik megvan | Hiányai (több, mint 50): Oscheniksee, Weisssee, Mangart nyereg, Petit Mont Cenis, Lac Allos parkoló... stb. |
Györgyi Gábor - saját 2000-es listám | Határhágókkal: Francia: 33 Olasz: 52 Osztrák: 21 Svájci: 52 Szlovén: 1 Össz: ??? db | TELJES | - |
- MOTOROS HÁGÓ- ÉS EMELKEDŐ LISTÁK, GYŰJTEMÉNYEK - |
alpenspass.net - motoros hágólista | 67 db (csak hágók!) | MINDegyik aszfaltosra feltekertem | Néhány hágó is hiányzik neki, pl: Colle Preit (2083 m), Col Carette di Val Bighera (2120 m), Col du Petit Mont Cenis (2183 m).. |
tornanti.it - igen komoly motoros emelkedő-lista | Franciao.: 27 db Svájc: 25 db Ausztria: 21 db Olaszo.: 43-46 Össz. 116-119 | MINDEN jártam, Albertüsc pedig nem aszfaltos | Bringával is tudok nekik újakat mondani: Tatschalp , Colle Preit (2083 m), Hochsölden, Parking du Laus, Plan du Lac, stb.. |
gs-enduro.de - igen komoly motoros emelkedő-lista, sok murvás 2000-es | kb. 53 db | MINDegyik aszfaltoson jártam | Nálam igen, nála nem szerepel (csak 2011-ből pl): Champillon, Les Suches, Malga Mare, Alpage Mandelon, Oberläger, stb. |
motoitinerari.com- csak hágók! | 59 db (nem csak aszfaltos) | MINDegyik aszfaltoson jártam. | Hiányzik neki pl: Moutiere, Petit Mont Cenis, Val Bighera, Küthai, stb.. |
|
KOMOLYABB FUTÁSAIM
 Ultrapirineu (2017) 110 km + 6800 m 2017.09. - neveztem
 KÖR 1. felének bejárása 116 km + 5872 m 2016.07.
 KÖR 2. felének bejárása 101 km + 4009 m 2016.07.
 Mátra 115 terepfutás 137 km + 6580 m 2016.06.
 Transvulcania ultramarathon 74 km + 4350 m 2016.05.
 Mátrabérc trail 54 km + 2800 m 2015.04.
 Schneeberg trail <2014.09.
 2. maratonom
BRINGÁS LINKJEIM (továbbiak)
 Ötztaler radmarathon fotóalbum!
Kanári szigetek fotóalbum!


2000-es emelkedőim a térképen!



MAGYAR ÉS KÜLFÖLDI BRINGÁS LINKEK azok tartalmával együtt

|