Linkjeim Túráim:
VENDÉGKÖNYV
Ötztaler radmarathon fotóalbum!
Kanári szigetek fotóalbum!
2000-es emelkedőim a térképen!
MAGYAR ÉS KÜLFÖLDI BRINGÁS LINKEK azok tartalmával együtt
NAGYOBB TÚRÁK
2015 Dolomitok 940 km + 21651 m
2015 Alpok 1921 km + 39509 m
2014 Alpok 1828 km + 39441 m
2012 Andalúzia 1448 km + 21873 m
2012 Olaszo. - Svájc 1322 km + 22943 m
2011 Svájc - Olaszo. 2358 km + 49663 m
2011 Francia Alpok 1530 km + 28989 m
2011 Déltirol - Tirol 642 km + 12215 m
2010 Piereneusok 2368 km + 42996 m
2010 Alpok (8 nap) 993 km + 18145 m
2009 Alpok 2335 km + 47148 m
2009 Tenerife, La Palma 1633 km + 33873 m
2008 Alpok 1807 km + 32199 m
Pireneusok 2007 2060 km + 37611 m
2006 Alpok 1729 km + 31101 m
2005 Alpok 2048 km + 38418 m
2004 Kerékpárral a Tour de France alpesi hágóin 2054 km + 32558 m
2003 Kerékpárral az Adria mentén Montenegróig 2158 km + 19588 m
2002 Görögország 1388 km + ...
2001 Svájc - Alpok 1666 km + 22675 m
2000 - Alpok - Adria 1948 km + 18169 m
1999 Szlovén - horvát - osztrák 1707 km + 12351 m
1999 Tátra, Krakkó 1122 km + 7584 m
1998 Tátra 1369 km + 11970 m
1998 Magas Tauern 589 km + 8505 m
1998 Tátra túra 1250 km + 9300 m
1996 Dolomitok
1995 Tátra túra
1993 Tátra túra
|
2011-ben az Alpokban tett három nyári bringatúrámmal elértem, hogy aszfalton feljutottam az Alpok összes aszfaltos, 2000m fölé vezető hegyi útjára (amelyek a kb. 15 legnevesebb listákban szerepeltek, vagy máshol rájuk lehetett lelni), így emelkedőim listája az interneten fellelhetők (köztük a salite.ch, climbbybike.com , quaeldich.de , cycloclimbing.com, stb.) közül a legbővebb legyen. Az Alpokban, Pireneusokban és a Kanári szigeteken is felkerestem az összes aszfaltos 2000-es utat. Úgy terveztem, hogy 2011-ben befejezem, befejeztem kerékpártúráim azon sorozatán, ami erre irányult, hiszen feltettem az i-re a pontot, elértem a legtöbbet, amit túrázóként lehetett és motivált egyáltalán. Világ körüli túra nem hoz lázba, ott sok a sík terep, ahol bárki el tud tekerni; egyértelműen a hegyek, emelkedők jelentik a kerékpározás nehezét: kaptatókon teljesíteni a legtöbbet jelenti szerintem a csúcsot. Emelkedőn (ráadásul nehéz málhával tekerve) ha gyenge vagy, nem jutsz fel, vagy szégyenszemre tolnod kell a bringát. 2012-re bringás videógyűjteményem – a 2000m fölé vezető emelkedőket tekintve - a világháló legbővebb gyűjteménye lett, közte 47 (2012 nov-re már 50 olyannal, amiről más még nem tett közzé videót, így, illetve ettől függetlenül is.
Végül az élet mégis úgy hozta, hogy 2012-ben az Alpokban felkerestem az időközben felfedezett pár 2000 m fölé vezető aszfaltos utat, illetve első magyarként teljesítettem a Monte Grappa challenge kerékpáros kihívás 4 emelkedős verzióját (261 km + 7241 m szintet hajtottam aznap). Augusztusban Andalúziában tettem fel a pontot kerékpáros karrieremre, amikoris több 2000 m fölé vezető kaptatón kívül a tengerparttól indulva feltekertem Európa legmagasabbra vezető aszfaltos útján (vége 3280 m körül), a Pico Veletán (3398 m).
A 2013. év a ház átépítéséről, felújításáról szólt, mindössze 4 napot tekertem Ausztriában, aztán 2014-re megint úgy alakult, hogy jobb híján Alpokban tett bringatúrával töltöttem ki a néhány építkezős napon kívül maradt szabadságaimat.
A kerékpártúra kiemelt eseménye az olaszországi Valtellina Extreme Brevet bringás kihívás 2. legnehezebb szintjének teljesítése jelentette. Olyan teljesítményt kerestem és találtam, ami egyértelműen túltesz a 2012. évi Monte Grappa chellenge-n.
A bringamarathonokon (La Marmotte, Grandfondo Campagnolo, Ötztaler radmarathon) túl a korábbi nagy egynapos teljesítmények (Club des Cinglés du Mt Ventoux, Trittico Mortirolo és Monte Grappa chellenge) után ezúttal is legendás emelkedőkön (Mortirolo, Gavia, Stelvio) alkothattam emlékezeteset, maradandót - túrakerékpárom nyergében a versenybringások közt.
Alvás nélkül végül 360 km-t és 9164 m szintemelkedést hajtottam emlékezetes 32 óra 40 perc alatt, azon belül 22 óra alatt.
Emelkedőgyüjtemény honlapja | 2000m feletti emelkedőinek száma | 2000m-es útja, ahol még nem jártam | 2000m-es út, ahol én jártam, neki hiányzik! |
alpineroads.com | 57 db | MINDegyiken jártam ! | Több, mint 70, példát kiemelni is kár... |
quaeldich.de, az egyik legalaposabb emelkedős honlap, jó fej fórumozókkal | kb. 115 db | MINDegyik aszfaltoson jártam | én osztottam meg velük eddig 5 alpesi 2000-est és fogok még elvben 6-ot. |
cycloclimbing.com, az alpesi legenda, a svéd Jerry Nilson gyűjteménye. Éveken át csak a hágókat gyűjtötte, de 2014-ben ő is megpróbálja felkeresni az egyirányú aszfaltos 2000-es utakat is. Egy szál versenybringán teker és 11 évvel idősebb, ennyivel több ideje volt "gyűjtögetni" | kb. 160 db (pontosítom majd) | MINDegyiken jártam | várjuk ki a nyár végét... :) |
cycling-challenge.com, nagyon dizájnos honlap, azonban a srác a svájci és francia Alpokon túl nem nagyon volt még... | 70 db | MINDegyiken jártam | Több, mint 55-60, pl: Kaunertal (2750 m), Colle Nivolet (2612 m), Col du Moutiere, + hosszú a sor.. |
wikipedia / Alpenpasse | 61 db hágó (csak hágó!) | MINDegyiken jártam | néhány, pl: Mangart nyereg, Nivolet, Col du Petit Mont Cenis (2183 m) |
bergstrassen.de, Jó "kiállítású", szép honlap, gyűjtemény | 60 db | MINDegyiken jártam | SOK hiánya van, nem csak kuriózumok, így pl: Simplonpass, Moutiere, Col de Granon, Colle Esischie, Val Thorens, Alpe Galm, Alp Anarosa, Grosse Oscheniksee, stb... |
rennradschlag.de | 44 db (hágók oldalait külön számolva) | MINDegyiken jártam | Több, mint 80 hiánya van, sorolni is kár... |
salite.ch és a climbbybike.com : utóbbi az előbbi emelkedőit veszi át - tudtommal | Határhágókkal: Ausztria: 21-22 Svájc: 39 Olaszo.:52 Franciao.: 32 Duplikálódás nélkül össz: 137 (2011.08-i állapot) | MINDegyik aszfaltoson jártam | Nekik is tudok újat mondani, elküldtem már: Hochsölden, Plan de Lac, Alpage Mandelon, Oberläger, Pian Geirett , Schöneben, Cheneil, stb... |
cyclingcols.com: Michiel van Lonkhuyzen listája | nyáron, max. 116 db (duplikációk nélkül) | MINDegyiken jártam | Hiányai: Petit MOnt Cenis, Colle Preit, Weisssee, Koralpe, ... stb. |
rovingmarmotte. blogspot.com | 72 db (csak hágók) | MINDegyik megvan! | Hiányzik neki pl: Finestre (2176 m), Mangart nyereg (2055 m), Col Carette di Val Bighera (2120 m), |
cols-cyclisme.com: főleg Franciao-ra kihegyezett gyűjtemény: | Franciao: 26 db Olaszo: 19db Svájc: 17 db Ausztria: 1 db | MINDegyik megvan! | Hiányzik neki pl: Sella, Pordoi, Preit, Alpe Galm, Tatschalp, Petit Mont Cenis, Authion, stb. |
nevasport.com: spanyol fórumban emelk. felsorolás; nem csak hágó (puertos... asfaltada) | 106 db | MINDegyiken jártam | Neki is van, több mint 30 hiánya: Colle Preit, Val Bighera, Petit Mont Cenis, Rofen, Plan du Lac, Alpage Mandelon, Malga Mare, Rif. Cornisello, stb. |
bdc-forum.it: olasz fórum | 79 db | MINDegyik megvan | Hiányai (több, mint 50): Oscheniksee, Weisssee, Mangart nyereg, Petit Mont Cenis, Lac Allos parkoló... stb. |
Györgyi Gábor - saját 2000-es listám | Határhágókkal: Francia: 33 Olasz: 52 Osztrák: 21 Svájci: 52 Szlovén: 1 Össz: ??? db | TELJES | - |
- MOTOROS HÁGÓ- ÉS EMELKEDŐ LISTÁK, GYŰJTEMÉNYEK - |
alpenspass.net - motoros hágólista | 67 db (csak hágók!) | MINDegyik aszfaltosra feltekertem | Néhány hágó is hiányzik neki, pl: Colle Preit (2083 m), Col Carette di Val Bighera (2120 m), Col du Petit Mont Cenis (2183 m).. |
tornanti.it - igen komoly motoros emelkedő-lista | Franciao.: 27 db Svájc: 25 db Ausztria: 21 db Olaszo.: 43-46 Össz. 116-119 | MINDEN jártam, Albertüsc pedig nem aszfaltos | Bringával is tudok nekik újakat mondani: Tatschalp , Colle Preit (2083 m), Hochsölden, Parking du Laus, Plan du Lac, stb.. |
gs-enduro.de - igen komoly motoros emelkedő-lista, sok murvás 2000-es | kb. 53 db | MINDegyik aszfaltoson jártam | Nálam igen, nála nem szerepel (csak 2011-ből pl): Champillon, Les Suches, Malga Mare, Alpage Mandelon, Oberläger, stb. |
motoitinerari.com- csak hágók! | 59 db (nem csak aszfaltos) | MINDegyik aszfaltoson jártam. | Hiányzik neki pl: Moutiere, Petit Mont Cenis, Val Bighera, Küthai, stb.. |
Feledhetetlen nap volt: csodás reggeli fényekben feljutni a Mortirolo (1852 m) hágóra, ideális időben a legendás Passo di Gavia (2621 m) hágóra, ahol hihetetlen hó fogadott, majd esővel ijesztő, majd szépre forduló időben, örömkerekezéssel az Umbrail hágóra (2501 m), amit a Passo dello Stelvio (2760 m) legendás, 48 hajtűkanyaros szerpentinútjának 1850m szintemelkedésű kaptatója követett este, illetve éjjel (hajnali 1-ig). A fölső 1000 m szintkülönbséget már sötétben tettem meg, fejlámpával a fejemen. Tartottam picit tőle, hogy éjjel milyen hideg lesz 2760 méteren, ám a fent mért 2-4 fok ellenére nem éreztem nagyon hidegnek, bár az épületben a kulacsomba forró vizet kértem.
A rajt után 218 km-rel és 6383 m szintemelkedéssel következett a 3. kör, amely kezdeti lejtőjét 4 óra esős mászás követte a 2315 m-es Forcola Livignóra (1,5 óra küzdelem az álmossággal), végül már csak kisebb kaptatók álltak előttem, hogy a rajttól számított 345 km és 8998 m szintemelkedést követően büszkén érjek célba 13 kg-s túrakerékpárommal, rajta kb. 3 kg-s cuccommal.
A hátralevő két hét már hagyományos kerékpártúrázás volt: részben nosztalgia- és / vagy videózási céllal kerestem fel pár kaptatót, illetve feltekertem 6 olyan 2000 m fölé vezető aszfaltos útra, amelyek az elmúlt 2 évben kerültek "felfedezésre" - némelyikük még így sem szerepel semmilyen listán.
Ezúttal málhával megrakodva keltem át a Passo di Spluga (2113 m) hágón át Svájcba, ahol a San Bernardino hágóra 9 év után történő visszatérésemkor eső fogadott. Másnap Juf emelkedőjétől nem vártam sokat (mert túl hosszú, völgyi kaptató), ám végül mégis szépnek találtam; érdemes volt világossal is visszatérni. Az Alp Stiervát (2145 m) késődélután kerestem fel: téves infók miatt földúton is kellett tekernem, ösvényen tolni a bringát, ám 1300 m fölött aszfalton tekertem fel rajta; nem fogott meg, ráadásul sötétben, mezőn is kellett bringával sétálnom, hogy lejussak a völgyi főútra. Nem lesz kedvencem ez a kaptató! Az Oberalppasson (2044 m) már negyedszer keltem át, a 2012-es pocsék idővel szemben most szép, de erősen szeles időben. Keményen meg kellett küzdenem a feljutásért, majd láss csodát: a hágó túloldalán máshogy fújt a szél, sőt alig lengedezett:)
Bár Andermattaban – ez nagyon értékelendő – csodás idő fogadott és a Sustenpass hágóútját végre szép időben is megtapasztalhattam, a végső 3 km-en már megint áztam és utána is még 2-3 órán át a környéken. Noha teljesen elégséges fékpofával indultam útnak délután, az esős meredek lejtők hamar teljesen felélték az elsőt, így húznom is kellett a hátsó bowdenen,hogy épségben leérhessek.
A DNY svájci tartományban, Valaisban már ideális bringásidő várt: szikrázó napsütésben, gleccserekben, havas hegyekben gyönyörködve hajtottam fel Triftalp (2090 m) emelkedőjén, ill. Grachen-be, ahol szomorúan tapasztalhattam, hogy 1700 m felett nem megy tovább aszfaltút, ám Moosalp (2048 m) emelkedője részben kárpótolt: a meredek sziklafal oldalában vezető félkör-panorámás útjával. Az utolsó valaisi napra változékonyabb időt kaptam; előbb a Merdechonra szerettem volna feljutni aszfalton (hiába, nem megy oda aszfaltút: röhej, hogy nekem, magyar kerekesnek kell az infót pontosítanom ! ), majd nagy nyári esővel fűszerezett mászással tekertem fel 2060 m-ig a Sanetsch hágóúton (2252 m).
Utolsó svájci délelőttömön szép időben - a Simplonpasson hagytam el az alpesi országot, ám Olaszország 2 órás esővel fogadott.
A térkép még a tervezett útvonalat mutatja, ami nagyon közel áll a végleges teljesítetthez) |
Június 24-én nagyon várt nap következett: a 2005-ös Granfondo Fausto Coppi-n megkedvelt Colle Fauniera (2480 m) hágóra tekertem vissza videózni (láttam sok mormotát): varázslatos időjárás és fények közepette, csodás napon, mégha kés délután újabb órát ázhattam is. Másnap kevéssé motiváló kaptatóhoz tekertem világvági völgyben, pocsék aszfalton, ám az emelkedő 1700m feletti része kárpótolt:
láthattam, videózhattam békésen nézelődő zergéket, nem bezsélve a hegyek és a felhőfoszlányok és esti fények egyvelegéről... - alig bírtam abbahagyni a filmezést. Franciaország felé olyan átkelést választottam, amely hágón még sosem jártam: Col d'Echelle. Briancon más jó ismerősként fogadott; boldogan tértem vissza; imádom ezt a környéket. Este még éppen belefért a Col des Gondrans (2347 m) nem túl jó minőségű hágóút, ahová 2006-os emlékek hívtak vissza. Az emelkedő néhol leszakadó hegyoldalban vezet, de ez az egyik ami felcsalt rá.
Utolsó francia napom a túra szintén egyik legszebb napja volt, noha az első kaptatója kevéssé motivált. Ám a völgyben tekerve nagyon megtetszett, nagyon! Rioufenc falu felé tekertem, kirándulók által kedvelt völgyben a 2010 méter magasan fekvő La Bergerie du Bois Noir -ig. Ezen emelkedővel ismét behúztam az utolsó olyat, ami valamilyen emelkedőlistán egyáltalán szerepel, vagy azon kívül vált ismertté. Késő délután, ismét csodás fények közepette egy szintén kedvenc kaptatóval búcsúztam a Francias Alpoktól, ez pedig a gyakran 9-10%-os meredek 2413 m magas Col du Granon.
Noha szombat este már a repülőtér közelébe kellett érnem, az utolsó túranap sem maradt 2000 m fölé tekerés nélkül: Olaszországban 2005 után visszatértem Sestriere (2035 m) síközpontba, ahonnan kicsit belekóstoltam a Strada dell'Asietta híres panorámaútba, ami viszont nem aszfaltos, hanem földút ugyan, de mint kiderült: csodás panorámákkal ajándékozza meg az oda látogatókat.
Hatalmas eső miatt este 2,5 órás késéssel sikerült vonattal Novarába, majd éjféltájt a kempingbe érnem, ahonnan másnap reggel Budapestre repültem haza (a milanói reptéren most is voltak izgalmak, de szerencsére csak fél óráig tartott a dili).
Összességében egész szép két és fél hetet zártam: ... (folyt köv.)
Ami pedig a szokásos statisztikákat, elemzést illeti (ez persze most sem volt prioritás):
- A túra során összesen 24-szer tekertem 2000 m fölé, ebből 4-szer málhával. 2014 június végéig már 271 alkalommal tekertem 2000 m fölé (beleértve a Pireneusok és Kanári szigetek összes aszfaltos 2000-es útját) (ha kettőnek számítanám ha egy hágóra két irányból jutottam fel, akkor még többször): közös halmazokat kiszűrve 32 francia, 52 olasz, 21 osztrák, 52 svájci és egy szlovén. Megjegyzés : két alkalomra csak 2011 telén jöttem rá, hogy kihagytam: 1997-ben, Nockalmstrasse. Mivel több helyen nem egyszer jártam, összesen 238-szer tekertem 2000 m fölé az Alpokban, ebből 56-szor málhával. Legtöbbször Küthaion (6), a Bonettén (5) és a Lautaret hágón (6) jártam. Málhával legtöbbször (3-szor) a legmagasabbakon jártam: Bonettén (2004, 2008, 2011) és az Iseranon (2004, 2009, 2011), egyébként málhával pl még 3-szor jártam az Izoard-on is, de most már - ha jól számolom - negyedszer málhával az Oberalppasson (2001, 2006, 2012, 2014)!
- legtöbb szintemelkedést június 14-15-én tekertem, amely alvás nélkül 360 km-t és 9164 m szintemelkedést jelentett.
- A 2004. évi 9, 2005. évi 13, 2006. évi 10, 2007. évi 7 és 2008. évi 11 és 2009. évi 12-13 és 2010-es 11 db után 2011 májusban Tirolban és Dél-Tirolban 4-5-ször, 2011-es Francia Alpok-beli túrámon 8-szor, 2011-es júliusi olasz-svájci túrámon legalább 11-szer, a 2012. évi Alpok túra 11 napja alatt legalább ötször, a 2012. évi Andalúziában tett túra során 3-szor, míg ezúttal, 2014. évi alpesi túrámon legalább 12-szer "küzdöttem le” Tour de France Hors categorie-nak azaz kiemelt kategóriásnak megfelelő emelkedőt, ezek a következők: Passo Mortirolo, Passo di Gavia, Umbrailpass (?), Passo dello Stelvio, Forcola di Livigno, Splügenpass Délről, Alp Stierva, Sustenpass Keletről, Cave du Colombire, Sanetschpass, Simplonpass (Tour de Suisse-n 2012-ben Hors categorie), Colle Fauniera és végül Col du Granon (Tour-on 1986-ben Hors cat.)
- A svájci, olasz és francia Alpokban tett alpesi túra után, külföldön megtett kerékpározásaim meghaladják a 48000 km-t (ebből, több, mint 24000 km az Alpokban). Ami a szintemelkedéseket illeti, az Alpokban már több, mint 450.000 méternyit gyűjtöttem, a Pireneusokban több, mint 71.000 méternyit, a Kanári szigeteken 33.800 métert. (Összesen a kezdetek (első sebességmérő :1993) óta, Magyarországgal együtt, 2014. júni 30-án túl vagyok a 1.450.000 m szintemelkedésen.)
Nap |
Útvonal |
Napi táv |
Idő |
Átlag |
Szint- emelk. |
kcal = |
videó linkje |
|
Előzmény, szervezés, útvonal-terv, indormáció-gyűjtemény
BEVEZETÉS - olvasásához kattints ide! (készülőben) |
Júni 18. 0. nap |
Budakalász, Bp – REPÜLŐ – Milano, Malpensa – Ponte Ticno
|
20,6 km |
- |
- |
55 m |
- kcal |
|
Júni 19. 1. nap |
Ponte Ticino - Novara - VONAT - Domodossola - Egga - Homatta (2070 m ?) - Simplonpass (2005 m) - Wasealp (.. m ?) - Brig - Visp
|
106,2 km |
- |
... |
2616 m |
4443 kcal |
|
Júni 20. 2. nap |
Visp - Stalden - Saas-Balen - Heimischgartu (... m) - Visp - Giw (1990-2000 m) - Visp
|
92,7 km |
- |
... |
2868 m |
3389 kcal |
|
Júni 21. - 3. nap |
Niederwald - Oberwald - Grimselpass (2165 m) - Gletsch - Furkapass (2431 m) - Oberwald
|
65,4 |
... |
... |
1780 m |
1236 m (??) |
|
Júni 22. 4. nap |
Visp - Steg - Visp - Turtmann - Erschmatt - Stafel - Obere Fasilalpu (2210 m) - Turtmann - Visp - VONAT - Martigny
|
95,1 km |
- |
... |
1681 m |
2629 kcal |
|
Júni 23. 5. nap |
Martigny - Col du Grand St Bernard (2469 m) - St Léonard - Arp de Jeu (2006 m) - Étroubles
|
74,5 km |
- |
... |
2656 m |
2992 kcal |
|
Júni 24. 6. nap |
Étroubles - Aosta (pihenőnap)
|
36 km |
- |
... |
200 m |
617 kcal |
|
Júni 25. 7. nap |
Aosta - VONAT - NOvara - Castano Primo
|
32 km |
- |
... |
155 m |
466 kcal |
|
Júni 26. 8. nap |
SUPER RANDONNE PREALPINA 1. "nap":Castano Primo - Banchette - Biella - Bielmonte (1514 m) - Alpe Noveis (1110 m) - La Colma (942 m) - Omegna - Mottarone (1455 m -
Stresa (itt tévesztettem, mert nem erre kellett volna) - Feriolo - Piancavallo (1254 m) - Cannobio
|
306,5 km |
- |
... |
6341 m |
8608 kcal |
|
Júni 27-28. 9-10. nap |
SUPER RANDONNE PREALPINA 2. "nap - etap": Cannobio - Pian dei Sali (960 m) - Malesco - Locarno - Alpe di Neggia (1395 m) - Luino - Cademario (825 m) - LUgano - Porlezza - Lanzo d'Intelvi (883 m) - Porto Ceresio - Alpe Tedesco (785 m) - Sette Termini (922 m)
- Germignana - Sarigo - Passo Cuvignone (1036 m) - Cittiglio - Besozzo - Somma Lombardo - Castano Primo
|
341,7 km |
- |
... |
6426 m |
8099 kcal |
|
Júni 29. 11. nap |
Castano Primo - NOvara - VONAT - Aosta - Sarre
|
34,4 km |
- |
... |
216 m |
482 kcal |
|
Júni 30. 12. nap |
Pre St Didier - Col du Petit St Bernard (2188 m) - Bourg St Maurice (840 m) - Les Arcs (2130 m) - Bourg St Maurice
|
109,8 km |
- |
... |
2714 m |
3399 kcal |
|
Júli 1. 13. nap |
Bourg St Maurice - Aime - Macot - La Plagne (2130 m) - Aime - vgy (visszaford elhagyott telefon miatt) - Macot - Moutiers - Notre dame du Briancon (450 m) - Celliers (1260 m)
|
116,9 km |
- |
... |
2843 m |
3580 kcal |
|
Júli 2. 14. nap |
Celliers (1260 m) - Col de la Madeleine (2000 m) - La Chambre - St Jean du Maurienne - St Sorlin d'Arves - Col de la Croix de Fer (2067 m) - Allemont - Le Bourg d'Oisans
|
118,3 km |
- |
... |
2949 m |
3672 kcal |
|
Júli 3. 15. nap |
Le Bourg d'Oisans - Col du Sabot (2100 m) - Alemont - Le BOurg d'OIsans - Barrage du Chambon (1045 m) - Le Bourg d'Oisans - Grenoble
|
118,3 km |
- |
... |
2949 m |
3672 kcal |
|
Júli 4. 16. nap |
Grenoble - VONAT - Briancon - Col de MOntgenévre (1860 m) - Cesana Torinese - Oulx - VONAT - Cuneo - Dronero
|
66,1 km |
- |
... |
863 m |
1506 kcal |
|
Júli 5. 17. nap |
Dronero - Ponte Marmore - Colle del Preit (2083 m) - Ponte Marmore - Colle Sampeyre (2284 m) - Dronero - Cuneo - VONAT - NOvara - Ponte Ticino kemping
|
144,4 km |
- |
... |
2956 m |
4061 kcal |
|
Júli 6. - |
Ponte Ticino kemping - Milano Malpensa reptér - repülés - Bp Ferihegy - Budakalász
|
15,4 km |
- |
... |
119 m |
- kcal |
|
ÖSSZESEN.: |
- |
1921,2 km |
idő (.. km) |
.. km/ó |
39509 m |
44488 kcal |
- |
|