Györgyi Gábor & Passo Giau Györgyi Gábor & Brevetto Brenta - Ortles ; Lago di Molveno Györgyi Gábor & Seiser Alm : Sassolungo / Langkofel panorama Györgyi Gábor :  Ötztaler radmarathon - I cycled in 2010 Györgyi Gábor & Passo Gardena --> Sassolungo & Sella panorama Györgyi Gábor & Brveetto Brenta - Ortles
Brevetto Brenta - Ortles & Bringatúra a Dolomitokban - bringás kihívás és nosztalgiázás a Dolomitok 2000 m fölötti hegyi útjain - Györgyi Gábor
GYÖRGYI GÁBOR
Brevetto Brenta - Ortles & Bringatúra a Dolomitokban, avagy
egy kiváló kerékpáros kihívás, valamint csodás bringatúrák a Dolomitokban
2015.VIII.1. - VIII.8. (8 nap ) 940 km + 21651 m szintemelkedés
- www.facebook.com/cycling.high -
Linkjeim
Túráim:


 

VENDÉGKÖNYV


Google


WWW
gyorgyigabor.hu


Ötztaler radmarathon
fotóalbum!

Kanári szigetek
fotóalbum!





2000-es emelkedőim
a térképen!






MAGYAR ÉS KÜLFÖLDI BRINGÁS LINKEK azok tartalmával együtt



NAGYOBB TÚRÁK

2015 Dolomitok
451 km + 8411 m


2015 Dolomitok
940 km + 21651 m


2015 Alpok
1921 km + 39509 m


2014 Alpok
1828 km + 39441 m


2012 Andalúzia
1448 km + 21873 m


2012 Olaszo. - Svájc
1322 km + 22943 m

2011 Svájc - Olaszo.
2358 km + 49663 m

2011 Francia Alpok
1530 km + 28989 m

2011 Déltirol - Tirol
642 km + 12215 m

2010 Piereneusok
2368 km + 42996 m


2010 Alpok
(8 nap)
993 km + 18145 m


2009 Alpok
2335 km + 47148 m


2009 Tenerife,
La Palma
1633 km + 33873 m


2008 Alpok
1807 km + 32199 m


Pireneusok 2007
2060 km + 37611 m


2006 Alpok
1729 km + 31101 m


2005 Alpok
2048 km + 38418 m


2004 Kerékpárral a
Tour de France alpesi hágóin
2054 km + 32558 m

2003 Kerékpárral
az Adria mentén Montenegróig
2158 km + 19588 m

2002 Görögország
1388 km + ...

2001 Svájc - Alpok
1666 km + 22675 m

2000 - Alpok - Adria
1948 km + 18169 m

1999 Szlovén - horvát - osztrák
1707 km + 12351 m

1999 Tátra, Krakkó
1122 km + 7584 m

1998 Tátra
1369 km + 11970 m

1998 Magas Tauern
589 km + 8505 m

1998 Tátra túra
1250 km + 9300 m

1996 Dolomitok

1995 Tátra túra

1993 Tátra túra

Györgyi Gábor & Seiser alm Györgyi Gábor - Brevetto Brenta - Ortles
Mint a 2015. év júniusi két és fél hetes Alpok bringatúra bevezetőjében leírtam, a 2000m fölé aszfaltos emelkedők felkeresése „projekt” során 2015. évre már azt a célt tűztem ki, hogy miután az összes ilyen aszfaltos utat felkerestem, a gyűjteményen belül minden kaptatóhoz elkészülhessen a bringás videóm is, így az érdeklődők az Alpok összes 2000-es aszfaltos emelkedőjéből videóim segítségével is kereshessenek gyönyörű és / vagy nehéz vagy más miatt érdekes célpontokat.
Júniusban egy ÉK svájci és a Dolomitokban található 2000m fölött végződő aszfaltos utak kivételével mindegyik emelkedőre feltekertem, amit terveztem, ebből következik, hogy – terv szerint – az augusztus eleji, 12 naposra tervezett túrára maradt hátra a svájci Arosa – Mittler hütte (2015 m) útja, valamint a Dolomitokban többek között a Passo Erbe / Würzjoch (2000 m), Passo Fedaia (2056 m), Pordoi (2240 m) – ahol nagyon régen és régi videókamerával filmeztem még, vagy a Passo Manghen, amit ugyan a 2006. évi Granfondo Campagnolo (204 km + 4447 m) bringamarathon keretében felkerestem ugyan, ám videókamerát akkori 1 kg-s súlya miatt még nem vittem magammal.
A Dolomitokra is jutott egy addig meg nem látogatott, csak néhány bringás által ismert aszfaltos út (Gasthof Panorama – a Seiser alm-on) – amelyről a quaeldich egyik fórumában olvastam; külön a listán nem is szerepel(t).
A felsoroltakon túl persze tervben volt még pár emelkedő ahová örömmel tértem vissza nosztalgiázni, újból gyönyörködni. Zárásul pedig ezen túrára is jutott egy komoly kerékpáros kihívás: ezúttal a gyönyörű útvonalú és komoly nehézségű Brenta-Ortles brevetto (364 km + 8088 m) 34 órás szintidőn belüli teljesítése és videóval való megörökítése által akartam bemutatni, megismertetni ezt a kihívást a külföldi és magyar bringásokkal.
Nap Útvonal Napi táv Idő Átlag Szint-
emelk.
kcal = videó linkje
  Előzmény, szervezés, útvonal-terv, indormáció-gyűjtemény
BEVEZETÉS hamarosan...))
Júl 31 .
0. nap
Budakalász BUdapest, majd autóval kiutazás
9,04 km - - 15 m - kcal  
Aug. 1.
1. nap
Toblach és Lago Lendro közti parkoló - Lago di Misurina - Rifugio Auronzo, 2350 m (Tre CIme / Drei Zinnen tövében) - bringával a Rifugio Lavaredo felé, majd gyalog - Rif. Auronzo - Lago di Misurina - parkoló
47,84 km - ... 1225 m nem volt mérőm :(  
Aug. 2.
2. nap
St Martin - Würzjoch / Passo Erbe (2000 m) - Klausen - St Ulrich / Ortisei - Seiser Alm, Alpenhotel panorama (2009 m) - St Ulrich - Passo Gardena (2121 m) - St Martin
138,2 km - ... 3849 m nem volt mérőm :(  
Aug. 3.
3. nap
Arabba - Passo Pordoi (2240 m) + kirándulás - Canazei - Passo Fedaia (2056 m) - Caprile - Passo Giau (2236 m) - Colle Santa Lucia - Arabba
109,83 km - ... 3396 m nem volt mérőm :(  
Aug. 4.
4. nap
Predazzo - Passo Rolle (1974 m) - Fiera di Primiero - Agana - Grigno - Castelnuovo - Passo Manghen (2047 m) - Molina - völgyi út mentén (ahol Tamás felvett)
150,38 km - ... 3048 m nem volt mérőm :(  
Aug. 5.
5. nap
Arabba - Passo Campolongo (1875 m) - La Villa - Passo Valparola (2192 m) - Arabba
56,46 km - ... 1447 m nem volt mérőm :(  
Aug. 6.
6. nap
Karerpass - Nigerpass (1690 m) - Karerpass & este Pergolese - Pietramurata - Pergolese
31,35 km - ... 247 m nem volt mérőm :(  
Aug. 7-(8).
7-(8). nap

Brevetto Brenta Ortles

: Pergolese - Pietramurata - Sarche - Molveno - Val di Non - Passo Palade (1518 m) - Mrano - Val di Venosta (bringaút és főút is) - Prad - Trafoi - Stilfser Joch (2760 m) / Passo dello Stelvio - Bormio (1225 m) - Passo Gavia (2621 m) - Ponte di Legno - Passo Tonale (1883 m) - Dimero - Passo Campo Carlo Magno (1681 m) - Pinzolo - Tione di Trento - Stenico - Sarche - Pietramurata - Pergolese

387,46 km

- ...

8424 m

min. 10000 kcal  
ÖSSZESEN.: - 939,54 km idő
(.. km)
.. km/ó 21651 m sajnos nincs adat (kcal) -
Már 2015. évi kerékpáros terveim összeállítása során azzal számoltam - számoltunk, hogy ezúttal túratársam is lesz a másfél hetes kerékpározás során, illetve elfogadtam, hogy ezúttal csillagtúrákat teszünk, fix szálláson éjszakázással. 2012-ben Tamással együtt tekertünk pár napot a Magas-Tauern igazán meredek emelkedőin, majd 2012 augusztusában vele tekertem bő hetet Andalúziában málhás túrán, ahol közös öröm emlék volt Pico Veleta (3394 m) orkán erejű szélben történt bringás meghódítása, ahol a köves úton bringáját tolta épp, mikor a szél felemelte azt!
Sajnos rajtam nem múló okok miatt a tervezett 8 helyett csak 5 nap szabadságot vehettem ki augusztus elején, így ha nehezen is, de elfogadtam, hogy a tervezett és feltétlen felkeresendő svájci emelkedő ebbe a túrába nem fér bele, külön vissza kell majd térnem miatta.
Emellett: úgy számoltam és figyeltem is rá, hogy a Dolomitokban kerékpározással eltöltendő napok során történik meg, hogy 300. alkalommal bringázok 2000 m fölé !

Az oda-visszaúttal együtt 9 napos túrából – az alább elérhető részletes élménybeszámolókhoz - kedvcsinálóként kiemelek néhány emlékezetes momentumot:

Egy elvonuló front következtében – első nap - túránk legszebb útját (ami a Dolomitok egyik legnevesebb csúcsa alá, a Tre Cime di Lavaredo alá vezetett) sajnos eléggé felhős időben hódítottuk meg, ám így is nagy hatást tett ránk, de ehhez egy kis sétára is szükség volt. A kaptató 12-15%-os meredek kilométerei időnként bizony nem estek jól, nem mindig élveztem; eközben pedig a csúcsot néha felhők rejtették el előlünk. Ahogy 2006-ban, ezúttal is nekivágtunk bringával a hegy melletti nyereg felé vezető lankás, köves útnak, ám a végső kilométer előtt bringáinkat az út mentén hagytuk. A nyeregbe felérve – noha az elképesztő hegynek csak a 2/3-a látszott - tátva maradt a szánk: grandiózus látvány volt a fennsíkból feltörő hatalmas, függőleges sziklafal.
A második nap ért látvány szintén a túra legemlékezetesebbjei közé tartozott: a hátralevő napokban nehéz volt / lett volna ezeket űberelni. A reggeli esős idő elvonulása után délután 15-20%-os meredek szakasszal is megküzdve értünk fel a Seiser alm-ra, fennsíkra, ahol szintén szóhoz sem jutottunk a gyönyörűségtől: ezúttal a Sassolungo hegy, hármas hatalmas sziklatömbje tette meg a hatását – jelen esetben a füves legelő végén a magasba törve. Csak néztük és néztük … - a fennsíkon bringázgatva és a Panorama Gasthofhoz feltekerve a következő 2 órában még ezt a lenyűgöző látványt élvezhettük. A vendéglőtől, illetve a felvonóállomástól a hegyekre nyíló kilátás a Schlerntől a Sassolungón, Sella tömbön át egészen a Grödner / Gardena hágó környéki hegyekig tartott. A napot a lemenő nap által csodás színűre festett Sella hegye alatt vezető Grödner / Gardena hágóúttal zártuk.
Következő napunkon a Pordoi hágó kevesebbre értékelt, keleti oldala mutatta meg, hogy az is milyen magával ragadó tud lenni, majd másfél órás gyalogtúránk során örülhettünk különböző grandiózus panorámáknak, többek között a Sassolungóra, ezúttal az elmúlt napihoz képest másik irányból. A Giau hágóutat először hódítottuk meg a nehezebbik, nyugati oldalán: bizony végig 9-10%-os; komoly emelkedő, de igazából csak 1800 m felett szép.
Harmadik nap csak délelőtt tekertünk együtt. A Rolle hágóúton elképesztő forgalom csökkentette a bringázás élményét, amely talán csak a felső, látványos felére mérséklődött; az égbe törő hegyes sziklacsúcsok most is elvarázsoltak. Délután Tamás a környéki hágókon tekert én viszont hosszú ereszkedés, majd kerülés után 2006 után délről törtem vissza az 1600 m szintemelkedésű Passo Manghen (2047 m), utolsó 6 km-en 9,6% meredek emelkedőjére. Sajnos az elromlott időben kevéssé volt megkapó az út, a nyeregből nyíló panoráma azért tetszett: naplemente fényei, hegyek a felhők alatt és fölött…
Emelkedőgyüjtemény
honlapja
2000m feletti emelkedőinek száma 2000m-es útja, ahol még nem jártam2000m-es út, ahol én jártam, neki hiányzik!
quaeldich.de,
az egyik legalaposabb emelkedős honlap, jó fej fórumozókkal
138 db aszfaltos, 2000m fölött végződő útMINDegyik aszfaltoson jártam én osztottam meg velük eddig 8 alpesi 2000-est és fogok még kb. 4-6-ot.
cycloclimbing.com,
az alpesi legenda, a svéd Jerry Nilson gyűjteménye. Éveken át csak a hágókat gyűjtötte, de 2014-ben ő is megpróbálja felkeresni az egyirányú aszfaltos 2000-es utakat is. Egy szál versenybringán teker és 11 évvel idősebb, ennyivel több ideje volt "gyűjtögetni"
kb. 146 db (pontosítom majd)MINDegyiken jártambár 4-6 kivételével az összes szerepel nála, de kb. 30-at úgy tüntet fel, hogy nem tekert még rajta
salite.ch és
a climbbybike.com
:
utóbbi az előbbi emelkedőit veszi át - tudtommal
Határhágókkal: Ausztria: 24
Svájc: 50
Olaszo.:53
Franciao.: 31
Duplikálódás nélkül össz. 148
MINDegyik aszfaltoson jártamAkad még néhány hiányzó út náluk (Stafel, Homatta, stb.), amelyeket heteken belül elküldök. Ezeddig legalább 15-20, addig még nem szereplő diagramom tették közzé, pl: : Hochsölden, Plan de Lac, Alpage Mandelon, Oberläger, Pian Geirett , Schöneben, Cheneil, vagy 2015-ből: Arosa - Mittler-hütte (2015 m), Partnunmeder (2055 m)
Györgyi Gábor - saját 2000-es listámHatárhágókkal:
Francia: 33
Olasz: 52
Osztrák: 21
Svájci: 52
Szlovén: 1
Össz: 158 db

TELJES

-
cycling-challenge.com,
nagyon dizájnos honlap, azonban a srác a svájci és francia Alpokon túl nem nagyon volt még...
70 db MINDegyiken jártamTöbb, mint 55-60, pl: Kaunertal (2750 m), Colle Nivolet (2612 m), Col du Moutiere, + hosszú a sor..
alpineroads.com57 db MINDegyiken jártam !Több, mint 70; csaknem 100 hiányzik a listájából...
wikipedia / Alpenpasse 61 db hágó (csak hágó!)MINDegyiken jártamnéhány, pl: Mangart nyereg, Nivolet, Col du Petit Mont Cenis (2183 m)
bergstrassen.de, Jó "kiállítású", szép honlap, gyűjtemény60 dbMINDegyiken jártam SOK hiánya van, nem csak kuriózumok, így pl: Simplonpass, Moutiere, Col de Granon, Colle Esischie, Val Thorens, Alpe Galm, Alp Anarosa, Grosse Oscheniksee, stb...
rennradschlag.de44 db
(hágók oldalait
külön számolva)
MINDegyiken jártam Több, mint 80 hiánya van, sorolni is kár...
cyclingcols.com: Michiel van Lonkhuyzen listájanyáron, kb. 116 db
(duplikációk nélkül)
MINDegyiken jártam Hiányai: Petit MOnt Cenis, Colle Preit, Weisssee, Koralpe, a kevéssé ismertekről nem is beszélve, mint Alpage Mandelon, Cheneil, Mittler hütte, ... stb.
rovingmarmotte.
blogspot.com
72 db (csak hágók)MINDegyik megvan! Hiányzik neki pl: Finestre (2176 m), Mangart nyereg (2055 m), Col Carette di Val Bighera (2120 m),
cols-cyclisme.com: főleg Franciao-ra kihegyezett gyűjtemény: Franciao: 26 db
Olaszo: 19db
Svájc: 17 db
Ausztria: 1 db
MINDegyik megvan! Hiányzik neki pl: Sella, Pordoi, Preit, Alpe Galm, Tatschalp, Petit Mont Cenis, Authion, stb.
nevasport.com: spanyol fórumban emelk. felsorolás; nem csak hágó (puertos... asfaltada)106 db MINDegyiken jártam Neki is van, több mint 30 hiánya: Colle Preit, Val Bighera, Petit Mont Cenis, Rofen, Plan du Lac, Alpage Mandelon, Malga Mare, Rif. Cornisello, stb.
bdc-forum.it: olasz fórum79 db MINDegyik megvan Hiányai (több, mint 50): Oscheniksee, Weisssee, Mangart nyereg, Petit Mont Cenis, Lac Allos parkoló... stb.
- MOTOROS HÁGÓ- ÉS EMELKEDŐ LISTÁK, GYŰJTEMÉNYEK -
alpenspass.net
- motoros hágólista
67 db (csak hágók!)MINDegyik aszfaltosra feltekertemNéhány hágó is hiányzik neki, pl: Colle Preit (2083 m), Col Carette di Val Bighera (2120 m), Col du Petit Mont Cenis (2183 m)..
tornanti.it
- igen komoly motoros emelkedő-lista
Franciao.: 27 db
Svájc: 25 db
Ausztria: 21 db
Olaszo.: 43-46
Össz. 116-119
MINDEN jártam, Albertüsc pedig nem aszfaltos Bringával is tudok nekik újakat mondani: Tatschalp , Colle Preit (2083 m), Hochsölden, Parking du Laus, Plan du Lac, stb..
gs-enduro.de
- igen komoly motoros emelkedő-lista, sok murvás 2000-es
kb. 53 dbMINDegyik aszfaltoson jártamNálam igen, nála nem szerepel (csak 2011-ből pl): Champillon, Les Suches, Malga Mare, Alpage Mandelon, Oberläger, stb.
motoitinerari.com- csak hágók!59 db
(nem csak aszfaltos)
MINDegyik aszfaltoson jártam.Hiányzik neki pl: Moutiere, Petit Mont Cenis, Val Bighera, Küthai, stb..
A szombatra előrejelzett zivatarosabb idő miatt a Brenta-Ortles kihívás teljesítését egy nappal előbbre hoztam, így viszont – hogy ne kockáztassak – szerdán már csak „gyógy-túrát” mentem. Nem tudom, mennyiben hatottak a fejemben levő gondolatok, mennyiben járult hozzá, hogy fáradnak érezzem magam, mindenesetre a Campolongo hágó után nagyon nézelődés, időzős, nem sietős tempóban kerekeztem fel az utoljára 2006-ban felkeresett Passo Valparola-ra (2192 m). Az ember azt is gondolhatta volna, hogy ha ilyen állapotban vagyok, hogy képzelhetem, hogy 2 nap múlva 364 km-t tekerek 8088 m szintemelkedéssel bő egy napon belül, ám tudtam, hogy „most” még kell a pihenés, feltöltődés, ám addigra szervezetem feltöltődik és ereje teljében lesz. Először 1996-ban jártam rajta, az volt az egyetlen alkalom, mikor Észak felől értem el a nyerget, így 19 év után jártam újra azon az úton fölfelé. Kevés emlékem volt; ezúttal eszembe véstem, hogy milyen gyönyörű is az a völgy, kaptató.
Csütörtökön átköltöztünk és a Brenta-Ortles kihívás teljesítéséhez megkaptam az ellenőrző lapom a nagyon lelkes és szimpatikus Fabio Albertoni-tól.
Augusztus 7-8-án került sor a nagyon emlékezetes Brenta-Ortles brevetto kerékpáros kihívásra (hivatalosan 364 km + 8088 m szint 34 órán belül. A tervezettnél később keltem csak útra, de még így is csodás volt reggeli fények közepette elhajtani a hatalmas sziklafalak alatt és 9 óra tájt ámulni a Molveno tó gyönyörűségén. Gyerekkoromban autóval jártam még ott, de bringával teljesen más; sokkal többet ad! A Val di Non almaültetvényekben gazdag völgyében a főúton tilos bringázni, a kis mezőgazdasági utak egyikén sikerült eltévednem, egyébként kevés megállással, lendületesen hajtottam a Palade hágóra. Rövid ideig éreztem csak a kánikulát, ahogy Meranóban szintén. A Val Venostában „véghez vitt” gyors, tempós haladás és egy jól eső nyugis kajálás és éjjelre történő bevásárlás után 19 órakor kezdtem meg a 2760 m magas Passo dello Stelvio legendás, 48 hajtűkanyaros kaptatóját. Trafoiban kapott el a zivatar: a heves és gyakori villámlások, égzengések miatt egy szálloda előterében másfél órát várhattam, míg elvonult az ítéletidő.
Fél 11 után még csepegő esőben hajtottam tovább, majd hajnali 1 után száradó aszfalton, 13 fokban (!) értem fel a legendás emelkedő tetejére. A lejtő nem várt meglepetést tartogatott, hiszen fent egy szakaszon még csak sár borította az aszfaltot, ám Bormio előtt mind komolyabb hegyomlások állták utam. Kétszer még átmásztam és cipeltem bringám a nagy kő- és sziklahalmon, ám a harmadik saras-köves akadály helyett végül egy földúton ereszkedtem le egy közeli faluba, ahonnan már rendesen gurulhattam Bormioig. A szintén legendás Gavia hágóúton (2621 m) ért a hajnalhasadás és egy ideig meg is kellett küzdenem az álmossággal. Csodás fények közepette, reggeli nyugalomban értem fel a nyeregbe, amelyet követően már csak 2000 m alatti hágók vártak rám. A Tonale-n (1883 m) nem sok érdekesség akadt, a Passo Carlo Magnó-n (1681 m) – lábamban kb. 6500 m szintemelkedéssel – az alsó meredek felén haladósra véve a figurát még mindig 600 m szint / óra tempót hajtottam: jól esett. A cél előtti utolsó kis mászás során, a Stenico felé úton rövid zápor kapott el, ám ez már nem állíthatott meg: a melegben az esővel sem törődve értem fel és meg is száradtam, mire 16:50-kor, arcomon kitörő örömmel, mosollyal vissza nem értem a rajtot és célt is jelentő Pietramuratába. Bizony más érzés volt ez, mint a Super Randonnee Prealpina (nekem 640-42 km + 12767 m) felemás sikerű teljesítése – másfél hónappal korábban. A kisebb eltévedés, illetve a Venosta völgyi bringaút és kocsiúton való cikázások és a vihar okozta kisebb kerülő miatt, a zivatart megvárva, hegyomlásokon átkelve végül 33,5 óra alatt 383 km-en 8424 m szintemelkedést hajtottam: magyar bringás is feliratkozott a sikeres teljesítők közé !
A bringaboltban Fabio nagy örömmel és szemmel látható lelkesedéssel, büszkeséggel fogadott és gratulált ! :) Ő is értékelte, hogy klasszikus túrakerékpárral kerekeztem végig szintidőn belül a távot. Jól esett egy újabb komoly olasz extrém, hegyi kerékpáros elismerése :)

Azt hiszem nem utoljára tekertem klasszikus bringamarathonoknál nehezebb kerékpáros kihívást :) Köszönöm a drukkolásokat !

Ami pedig a szokásos statisztikákat, elemzést illeti (ez persze most sem volt prioritás):

  • A túra során 11-szer tekertem 2000 m fölé, 2015 augusztus közepéig 301, hónap végéig pedig 305 alkalommal hajtottam ezen magasság fölé (beleértve a Pireneusok és Kanári szigetek összes aszfaltos 2000-es útját) (ha kettőnek számítanám ha egy hágóra két irányból jutottam fel, akkor még többször): aug közepéig a közös halmazokat kiszűrve 32 francia, 53 olasz, 21 osztrák, 54 svájci különböző 2000 m fölötti hágóról, emelekdőről van szó. Megjegyzés : két alkalomra csak 2011 telén jöttem rá, hogy kihagytam: 1997-ben, Nockalmstrasse. Legtöbbször Küthaion (6), a Bonettén (5) és a Lautaret hágón (6) jártam. Málhával legtöbbször (3-szor) a legmagasabbakon jártam: Bonettén (2004, 2008, 2011) és az Iseranon (2004, 2009, 2011), egyébként málhával pl még 3-szor bringáztam az Izoard-on is, de pl. már négyszer hajtottam fel málhával az Oberalppassra (2001, 2006, 2012, 2014)
  • A 2015. év során a legtöbb szintemelkedést augusztus 7-én kezdődő túrán hajtottam, alvás nélkül 387,5 km alatt 8424 métert (túrakerékpárral, kb. 5-6 kg cuccal).
  • Ezen túra során 4 kiemelt kategóriásnak számító kaptatót hódítottam meg bringával (Alpenhotel Panorama, Passo manghen, Passod ello Stelvio és Passo Gavia). A 2004. évi 9, 2005. évi 13, 2006. évi 10, 2007. évi 7 és 2008. évi 11 és 2009. évi 12-13 és 2010-es 11 db után 2011-ben három túra során 4-5 + 8 + 11, azaz 23-24-szer hódítottam meg kiemelt kategóriásnak számító, számítandó kaptatót. 2012-ben ez az érték 8, 2013-ban az építkezés miatt csak 3, 2014-ben azonban már legalább 12 ilyen emelkedőn jártam, végül a 2015. év túrái során összesen 11-12-szer "küzdöttem le” Tour de France Hors categorie-nak azaz kiemelt kategóriásnak megfelelő emelkedőt, ezek 2015-ben a következők voltak: Grosse Speikkogel , Simplonpass / HOmatta , Stafel , Col du Grand St Bernard, La Plagne , Col de la Croix de Fer , Colle del Preit (?), Seiseralm - Gasthof Panorama, Passo Manghen , Passo dello Stelvio / Stilfser Joch , Passo di Gavia, Partnunmeder
  • Augusztus végéig külföldön megtett kerékpározásaim meghaladják a 53600 km-t (ebből, több mint 27300 km az Alpokban).
  • Ami a szintemelkedéseket illeti (augusztus végéig), az Alpokban már több, mint 532.000 méternyit gyűjtöttem, a Pireneusokban több, mint 71.000 méternyit, a Kanári szigeteken 33.800 métert. (Összesen a kezdetek (első sebességmérő :1993) óta, Magyarországgal együtt, 2015. aug 31-án túl vagyok a 1.573.000 m szintemelkedésen.)
  • 2015. augusztus végéig 503-szor tekertem 100 km-nél hosszabb egy napos túrákat (ezen Dolomitok-beli túra végéig éppen 500-szor !), valamint 254 alkalommal volt olyan bringás napom, amikor a szintemelkedés meghaladta a 2000 métert (2015-ben 5 egynapos túrám is több, mint 4000 m szintemelkedést tartalmazott.)


Györgyi Gábor