Linkjeim Túráim:
VENDÉGKÖNYV
Ötztaler radmarathon fotóalbum!
Kanári szigetek fotóalbum!
2000-es emelkedőim a térképen!
MAGYAR ÉS KÜLFÖLDI BRINGÁS LINKEK azok tartalmával együtt
NAGYOBB TÚRÁK
2015 Dolomitok 451 km + 8411 m
2015 Dolomitok 940 km + 21651 m
2015 Alpok 1921 km + 39509 m
2014 Alpok 1828 km + 39441 m
2012 Andalúzia 1448 km + 21873 m
2012 Olaszo. - Svájc 1322 km + 22943 m
2011 Svájc - Olaszo. 2358 km + 49663 m
2011 Francia Alpok 1530 km + 28989 m
2011 Déltirol - Tirol 642 km + 12215 m
2010 Piereneusok 2368 km + 42996 m
2010 Alpok (8 nap) 993 km + 18145 m
2009 Alpok 2335 km + 47148 m
2009 Tenerife, La Palma 1633 km + 33873 m
2008 Alpok 1807 km + 32199 m
Pireneusok 2007 2060 km + 37611 m
2006 Alpok 1729 km + 31101 m
2005 Alpok 2048 km + 38418 m
2004 Kerékpárral a Tour de France alpesi hágóin 2054 km + 32558 m
2003 Kerékpárral az Adria mentén Montenegróig 2158 km + 19588 m
2002 Görögország 1388 km + ...
2001 Svájc - Alpok 1666 km + 22675 m
2000 - Alpok - Adria 1948 km + 18169 m
1999 Szlovén - horvát - osztrák 1707 km + 12351 m
1999 Tátra, Krakkó 1122 km + 7584 m
1998 Tátra 1369 km + 11970 m
1998 Magas Tauern 589 km + 8505 m
1998 Tátra túra 1250 km + 9300 m
1996 Dolomitok
1995 Tátra túra
1993 Tátra túra
|
Mint a 2015. év júniusi két és fél hetes Alpok bringatúra bevezetőjében leírtam, a 2000m fölé aszfaltos emelkedők felkeresése „projekt” során 2015. évre már azt a célt tűztem ki, hogy miután az összes ilyen aszfaltos utat felkerestem, a gyűjteményen belül minden kaptatóhoz elkészülhessen a bringás videóm is, így az érdeklődők az Alpok összes 2000-es aszfaltos emelkedőjéből videóim segítségével is kereshessenek gyönyörű és / vagy nehéz vagy más miatt érdekes célpontokat.
Júniusban egy ÉK svájci és a Dolomitokban található 2000m fölött végződő aszfaltos utak kivételével mindegyik emelkedőre feltekertem, amit terveztem, ebből következik, hogy – terv szerint – az augusztus eleji, 12 naposra tervezett túrára maradt hátra a svájci Arosa – Mittler hütte (2015 m) útja, valamint a Dolomitokban többek között a Passo Erbe / Würzjoch (2000 m), Passo Fedaia (2056 m), Pordoi (2240 m) – ahol nagyon régen és régi videókamerával filmeztem még, vagy a Passo Manghen, amit ugyan a 2006. évi Granfondo Campagnolo (204 km + 4447 m) bringamarathon keretében felkerestem ugyan, ám videókamerát akkori 1 kg-s súlya miatt még nem vittem magammal.
A Dolomitokra is jutott egy addig meg nem látogatott, csak néhány bringás által ismert aszfaltos út (Gasthof Panorama – a Seiser alm-on) – amelyről a quaeldich egyik fórumában olvastam; külön a listán nem is szerepel(t).
A felsoroltakon túl persze tervben volt még pár emelkedő ahová örömmel tértem vissza nosztalgiázni, újból gyönyörködni. Zárásul pedig ezen túrára is jutott egy komoly kerékpáros kihívás: ezúttal a gyönyörű útvonalú és komoly nehézségű Brenta-Ortles brevetto (364 km + 8088 m) 34 órás szintidőn belüli teljesítése és videóval való megörökítése által akartam bemutatni, megismertetni ezt a kihívást a külföldi és magyar bringásokkal.
Nap |
Útvonal |
Napi táv |
Idő |
Átlag |
Szint- emelk. |
kcal = |
videó linkje |
|
Előzmény, szervezés, útvonal-terv, indormáció-gyűjtemény
BEVEZETÉS hamarosan...)) |
Júl 31 . 0. nap |
Budakalász BUdapest, majd autóval kiutazás
|
9,04 km |
- |
- |
15 m |
- kcal |
|
Aug. 1. 1. nap |
Toblach és Lago Lendro közti parkoló - Lago di Misurina - Rifugio Auronzo, 2350 m (Tre CIme / Drei Zinnen tövében) - bringával a Rifugio Lavaredo felé, majd gyalog - Rif. Auronzo - Lago di Misurina - parkoló
|
47,84 km |
- |
... |
1225 m |
nem volt mérőm :( |
|
Aug. 2. 2. nap |
St Martin - Würzjoch / Passo Erbe (2000 m) - Klausen - St Ulrich / Ortisei - Seiser Alm, Alpenhotel panorama (2009 m) - St Ulrich - Passo Gardena (2121 m) - St Martin
|
138,2 km |
- |
... |
3849 m |
nem volt mérőm :( |
|
Aug. 3. 3. nap |
Arabba - Passo Pordoi (2240 m) + kirándulás - Canazei - Passo Fedaia (2056 m) - Caprile - Passo Giau (2236 m) - Colle Santa Lucia - Arabba
|
109,83 km |
- |
... |
3396 m |
nem volt mérőm :( |
|
Aug. 4. 4. nap |
Predazzo - Passo Rolle (1974 m) - Fiera di Primiero - Agana - Grigno - Castelnuovo - Passo Manghen (2047 m) - Molina - völgyi út mentén (ahol Tamás felvett)
|
150,38 km |
- |
... |
3048 m |
nem volt mérőm :( |
|
Aug. 5. 5. nap |
Arabba - Passo Campolongo (1875 m) - La Villa - Passo Valparola (2192 m) - Arabba
|
56,46 km |
- |
... |
1447 m |
nem volt mérőm :( |
|
Aug. 6. 6. nap |
Karerpass - Nigerpass (1690 m) - Karerpass & este Pergolese - Pietramurata - Pergolese
|
31,35 km |
- |
... |
247 m |
nem volt mérőm :( |
|
Aug. 7-(8). 7-(8). nap |
Brevetto Brenta Ortles : Pergolese - Pietramurata - Sarche - Molveno - Val di Non - Passo Palade (1518 m) - Mrano -
Val di Venosta (bringaút és főút is) - Prad - Trafoi - Stilfser Joch (2760 m) / Passo dello Stelvio - Bormio (1225 m) - Passo Gavia (2621 m) - Ponte di Legno - Passo Tonale (1883 m) -
Dimero - Passo Campo Carlo Magno (1681 m) - Pinzolo - Tione di Trento - Stenico - Sarche - Pietramurata - Pergolese
|
387,46 km |
- |
... |
8424 m |
min. 10000 kcal |
|
ÖSSZESEN.: |
- |
939,54 km |
idő (.. km) |
.. km/ó |
21651 m |
sajnos nincs adat (kcal) |
- |
Már 2015. évi kerékpáros terveim összeállítása során azzal számoltam - számoltunk, hogy ezúttal túratársam is lesz a másfél hetes kerékpározás során, illetve elfogadtam, hogy ezúttal csillagtúrákat teszünk, fix szálláson éjszakázással. 2012-ben Tamással együtt tekertünk pár napot a Magas-Tauern igazán meredek emelkedőin, majd 2012 augusztusában vele tekertem bő hetet Andalúziában málhás túrán, ahol közös öröm emlék volt Pico Veleta (3394 m) orkán erejű szélben történt bringás meghódítása, ahol a köves úton bringáját tolta épp, mikor a szél felemelte azt!
Sajnos rajtam nem múló okok miatt a tervezett 8 helyett csak 5 nap szabadságot vehettem ki augusztus elején, így ha nehezen is, de elfogadtam, hogy a tervezett és feltétlen felkeresendő svájci emelkedő ebbe a túrába nem fér bele, külön vissza kell majd térnem miatta.
Emellett: úgy számoltam és figyeltem is rá, hogy a Dolomitokban kerékpározással eltöltendő napok során történik meg, hogy 300. alkalommal bringázok 2000 m fölé !
Az oda-visszaúttal együtt 9 napos túrából – az alább elérhető részletes élménybeszámolókhoz - kedvcsinálóként kiemelek néhány emlékezetes momentumot:
Egy elvonuló front következtében – első nap - túránk legszebb útját (ami a Dolomitok egyik legnevesebb csúcsa alá, a Tre Cime di Lavaredo alá vezetett) sajnos eléggé felhős időben hódítottuk meg, ám így is nagy hatást tett ránk, de ehhez egy kis sétára is szükség volt. A kaptató 12-15%-os meredek kilométerei időnként bizony nem estek jól, nem mindig élveztem; eközben pedig a csúcsot néha felhők rejtették el előlünk. Ahogy 2006-ban, ezúttal is nekivágtunk bringával a hegy melletti nyereg felé vezető lankás, köves útnak, ám a végső kilométer előtt bringáinkat az út mentén hagytuk. A nyeregbe felérve – noha az elképesztő hegynek csak a 2/3-a látszott - tátva maradt a szánk: grandiózus látvány volt a fennsíkból feltörő hatalmas, függőleges sziklafal.
A második nap ért látvány szintén a túra legemlékezetesebbjei közé tartozott: a hátralevő napokban nehéz volt / lett volna ezeket űberelni. A reggeli esős idő elvonulása után délután 15-20%-os meredek szakasszal is megküzdve értünk fel a Seiser alm-ra, fennsíkra, ahol szintén szóhoz sem jutottunk a gyönyörűségtől: ezúttal a Sassolungo hegy, hármas hatalmas sziklatömbje tette meg a hatását – jelen esetben a füves legelő végén a magasba törve. Csak néztük és néztük … - a fennsíkon bringázgatva és a Panorama Gasthofhoz feltekerve a következő 2 órában még ezt a lenyűgöző látványt élvezhettük. A vendéglőtől, illetve a felvonóállomástól a hegyekre nyíló kilátás a Schlerntől a Sassolungón, Sella tömbön át egészen a Grödner / Gardena hágó környéki hegyekig tartott. A napot a lemenő nap által csodás színűre festett Sella hegye alatt vezető Grödner / Gardena hágóúttal zártuk.
Következő napunkon a Pordoi hágó kevesebbre értékelt, keleti oldala mutatta meg, hogy az is milyen magával ragadó tud lenni, majd másfél órás gyalogtúránk során örülhettünk különböző grandiózus panorámáknak, többek között a Sassolungóra, ezúttal az elmúlt napihoz képest másik irányból. A Giau hágóutat először hódítottuk meg a nehezebbik, nyugati oldalán: bizony végig 9-10%-os; komoly emelkedő, de igazából csak 1800 m felett szép.
Harmadik nap csak délelőtt tekertünk együtt. A Rolle hágóúton elképesztő forgalom csökkentette a bringázás élményét, amely talán csak a felső, látványos felére mérséklődött; az égbe törő hegyes sziklacsúcsok most is elvarázsoltak. Délután Tamás a környéki hágókon tekert én viszont hosszú ereszkedés, majd kerülés után 2006 után délről törtem vissza az 1600 m szintemelkedésű Passo Manghen (2047 m), utolsó 6 km-en 9,6% meredek emelkedőjére. Sajnos az elromlott időben kevéssé volt megkapó az út, a nyeregből nyíló panoráma azért tetszett: naplemente fényei, hegyek a felhők alatt és fölött…
Emelkedőgyüjtemény honlapja | 2000m feletti emelkedőinek száma | 2000m-es útja, ahol még nem jártam | 2000m-es út, ahol én jártam, neki hiányzik! |
quaeldich.de, az egyik legalaposabb emelkedős honlap, jó fej fórumozókkal | 138 db aszfaltos, 2000m fölött végződő út | MINDegyik aszfaltoson jártam | én osztottam meg velük eddig 8 alpesi 2000-est és fogok még kb. 4-6-ot. |
cycloclimbing.com, az alpesi legenda, a svéd Jerry Nilson gyűjteménye. Éveken át csak a hágókat gyűjtötte, de 2014-ben ő is megpróbálja felkeresni az egyirányú aszfaltos 2000-es utakat is. Egy szál versenybringán teker és 11 évvel idősebb, ennyivel több ideje volt "gyűjtögetni" | kb. 146 db (pontosítom majd) | MINDegyiken jártam | bár 4-6 kivételével az összes szerepel nála, de kb. 30-at úgy tüntet fel, hogy nem tekert még rajta |
salite.ch és a climbbybike.com : utóbbi az előbbi emelkedőit veszi át - tudtommal | Határhágókkal: Ausztria: 24 Svájc: 50 Olaszo.:53 Franciao.: 31 Duplikálódás nélkül össz. 148 | MINDegyik aszfaltoson jártam | Akad még néhány hiányzó út náluk (Stafel, Homatta, stb.), amelyeket heteken belül elküldök. Ezeddig legalább 15-20, addig még nem szereplő diagramom tették közzé, pl: : Hochsölden, Plan de Lac,
Alpage Mandelon, Oberläger, Pian Geirett , Schöneben,
Cheneil, vagy 2015-ből: Arosa - Mittler-hütte (2015 m), Partnunmeder (2055 m) |
Györgyi Gábor - saját 2000-es listám | Határhágókkal: Francia: 33 Olasz: 52 Osztrák: 21 Svájci: 52 Szlovén: 1 Össz: 158 db | TELJES | - |
cycling-challenge.com, nagyon dizájnos honlap, azonban a srác a svájci és francia Alpokon túl nem nagyon volt még... | 70 db | MINDegyiken jártam | Több, mint 55-60, pl: Kaunertal (2750 m), Colle Nivolet (2612 m), Col du Moutiere, + hosszú a sor.. |
alpineroads.com | 57 db | MINDegyiken jártam ! | Több, mint 70; csaknem 100 hiányzik a listájából... |
wikipedia / Alpenpasse | 61 db hágó (csak hágó!) | MINDegyiken jártam | néhány, pl: Mangart nyereg, Nivolet, Col du Petit Mont Cenis (2183 m) |
bergstrassen.de, Jó "kiállítású", szép honlap, gyűjtemény | 60 db | MINDegyiken jártam | SOK hiánya van, nem csak kuriózumok, így pl: Simplonpass, Moutiere, Col de Granon, Colle Esischie, Val Thorens, Alpe Galm, Alp Anarosa, Grosse Oscheniksee, stb... |
rennradschlag.de | 44 db (hágók oldalait külön számolva) | MINDegyiken jártam | Több, mint 80 hiánya van, sorolni is kár... |
cyclingcols.com: Michiel van Lonkhuyzen listája | nyáron, kb. 116 db (duplikációk nélkül) | MINDegyiken jártam | Hiányai: Petit MOnt Cenis, Colle Preit, Weisssee, Koralpe, a kevéssé ismertekről nem is beszélve, mint Alpage Mandelon, Cheneil, Mittler hütte, ... stb. |
rovingmarmotte. blogspot.com | 72 db (csak hágók) | MINDegyik megvan! | Hiányzik neki pl: Finestre (2176 m), Mangart nyereg (2055 m), Col Carette di Val Bighera (2120 m), |
cols-cyclisme.com: főleg Franciao-ra kihegyezett gyűjtemény: | Franciao: 26 db Olaszo: 19db Svájc: 17 db Ausztria: 1 db | MINDegyik megvan! | Hiányzik neki pl: Sella, Pordoi, Preit, Alpe Galm, Tatschalp, Petit Mont Cenis, Authion, stb. |
nevasport.com: spanyol fórumban emelk. felsorolás; nem csak hágó (puertos... asfaltada) | 106 db | MINDegyiken jártam | Neki is van, több mint 30 hiánya: Colle Preit, Val Bighera, Petit Mont Cenis, Rofen, Plan du Lac, Alpage Mandelon, Malga Mare, Rif. Cornisello, stb. |
bdc-forum.it: olasz fórum | 79 db | MINDegyik megvan | Hiányai (több, mint 50): Oscheniksee, Weisssee, Mangart nyereg, Petit Mont Cenis, Lac Allos parkoló... stb. |
- MOTOROS HÁGÓ- ÉS EMELKEDŐ LISTÁK, GYŰJTEMÉNYEK - |
alpenspass.net - motoros hágólista | 67 db (csak hágók!) | MINDegyik aszfaltosra feltekertem | Néhány hágó is hiányzik neki, pl: Colle Preit (2083 m), Col Carette di Val Bighera (2120 m), Col du Petit Mont Cenis (2183 m).. |
tornanti.it - igen komoly motoros emelkedő-lista | Franciao.: 27 db Svájc: 25 db Ausztria: 21 db Olaszo.: 43-46 Össz. 116-119 | MINDEN jártam, Albertüsc pedig nem aszfaltos | Bringával is tudok nekik újakat mondani: Tatschalp , Colle Preit (2083 m), Hochsölden, Parking du Laus, Plan du Lac, stb.. |
gs-enduro.de - igen komoly motoros emelkedő-lista, sok murvás 2000-es | kb. 53 db | MINDegyik aszfaltoson jártam | Nálam igen, nála nem szerepel (csak 2011-ből pl): Champillon, Les Suches, Malga Mare, Alpage Mandelon, Oberläger, stb. |
motoitinerari.com- csak hágók! | 59 db (nem csak aszfaltos) | MINDegyik aszfaltoson jártam. | Hiányzik neki pl: Moutiere, Petit Mont Cenis, Val Bighera, Küthai, stb.. |
A szombatra előrejelzett zivatarosabb idő miatt a Brenta-Ortles kihívás teljesítését egy nappal előbbre hoztam, így viszont – hogy ne kockáztassak – szerdán már csak „gyógy-túrát” mentem. Nem tudom, mennyiben hatottak a fejemben levő gondolatok, mennyiben járult hozzá, hogy fáradnak érezzem magam, mindenesetre a Campolongo hágó után nagyon nézelődés, időzős, nem sietős tempóban kerekeztem fel az utoljára 2006-ban felkeresett Passo Valparola-ra (2192 m). Az ember azt is gondolhatta volna, hogy ha ilyen állapotban vagyok, hogy képzelhetem, hogy 2 nap múlva 364 km-t tekerek 8088 m szintemelkedéssel bő egy napon belül, ám tudtam, hogy „most” még kell a pihenés, feltöltődés, ám addigra szervezetem feltöltődik és ereje teljében lesz. Először 1996-ban jártam rajta, az volt az egyetlen alkalom, mikor Észak felől értem el a nyerget, így 19 év után jártam újra azon az úton fölfelé. Kevés emlékem volt; ezúttal eszembe véstem, hogy milyen gyönyörű is az a völgy, kaptató.
Csütörtökön átköltöztünk és a Brenta-Ortles kihívás teljesítéséhez megkaptam az ellenőrző lapom a nagyon lelkes és szimpatikus Fabio Albertoni-tól.
Augusztus 7-8-án került sor a nagyon emlékezetes Brenta-Ortles brevetto kerékpáros kihívásra (hivatalosan 364 km + 8088 m szint 34 órán belül. A tervezettnél később keltem csak útra, de még így is csodás volt reggeli fények közepette elhajtani a hatalmas sziklafalak alatt és 9 óra tájt ámulni a Molveno tó gyönyörűségén. Gyerekkoromban autóval jártam még ott, de bringával teljesen más; sokkal többet ad! A Val di Non almaültetvényekben gazdag völgyében a főúton tilos bringázni, a kis mezőgazdasági utak egyikén sikerült eltévednem, egyébként kevés megállással, lendületesen hajtottam a Palade hágóra. Rövid ideig éreztem csak a kánikulát, ahogy Meranóban szintén. A Val Venostában „véghez vitt” gyors, tempós haladás és egy jól eső nyugis kajálás és éjjelre történő bevásárlás után 19 órakor kezdtem meg a 2760 m magas Passo dello Stelvio legendás, 48 hajtűkanyaros kaptatóját. Trafoiban kapott el a zivatar: a heves és gyakori villámlások, égzengések miatt egy szálloda előterében másfél órát várhattam, míg elvonult az ítéletidő.
Fél 11 után még csepegő esőben hajtottam tovább, majd hajnali 1 után száradó aszfalton, 13 fokban (!) értem fel a legendás emelkedő tetejére. A lejtő nem várt meglepetést tartogatott, hiszen fent egy szakaszon még csak sár borította az aszfaltot, ám Bormio előtt mind komolyabb hegyomlások állták utam. Kétszer még átmásztam és cipeltem bringám a nagy kő- és sziklahalmon, ám a harmadik saras-köves akadály helyett végül egy földúton ereszkedtem le egy közeli faluba, ahonnan már rendesen gurulhattam Bormioig. A szintén legendás Gavia hágóúton (2621 m) ért a hajnalhasadás és egy ideig meg is kellett küzdenem az álmossággal. Csodás fények közepette, reggeli nyugalomban értem fel a nyeregbe, amelyet követően már csak 2000 m alatti hágók vártak rám. A Tonale-n (1883 m) nem sok érdekesség akadt, a Passo Carlo Magnó-n (1681 m) – lábamban kb. 6500 m szintemelkedéssel – az alsó meredek felén haladósra véve a figurát még mindig 600 m szint / óra tempót hajtottam: jól esett. A cél előtti utolsó kis mászás során, a Stenico felé úton rövid zápor kapott el, ám ez már nem állíthatott meg: a melegben az esővel sem törődve értem fel és meg is száradtam, mire 16:50-kor, arcomon kitörő örömmel, mosollyal vissza nem értem a rajtot és célt is jelentő Pietramuratába. Bizony más érzés volt ez, mint a Super Randonnee Prealpina (nekem 640-42 km + 12767 m) felemás sikerű teljesítése – másfél hónappal korábban. A kisebb eltévedés, illetve a Venosta völgyi bringaút és kocsiúton való cikázások és a vihar okozta kisebb kerülő miatt, a zivatart megvárva, hegyomlásokon átkelve végül 33,5 óra alatt 383 km-en 8424 m szintemelkedést hajtottam: magyar bringás is feliratkozott a sikeres teljesítők közé !
A bringaboltban Fabio nagy örömmel és szemmel látható lelkesedéssel, büszkeséggel fogadott és gratulált ! :) Ő is értékelte, hogy klasszikus túrakerékpárral kerekeztem végig szintidőn belül a távot. Jól esett egy újabb komoly olasz extrém, hegyi kerékpáros elismerése :)
Azt hiszem nem utoljára tekertem klasszikus bringamarathonoknál nehezebb kerékpáros kihívást :) Köszönöm a drukkolásokat !
Ami pedig a szokásos statisztikákat, elemzést illeti (ez persze most sem volt prioritás):
- A túra során 11-szer tekertem 2000 m fölé, 2015 augusztus közepéig 301, hónap végéig pedig 305 alkalommal hajtottam ezen magasság fölé (beleértve a Pireneusok és Kanári szigetek összes aszfaltos 2000-es útját) (ha kettőnek számítanám ha egy hágóra két irányból jutottam fel, akkor még többször): aug közepéig a közös halmazokat kiszűrve 32 francia, 53 olasz, 21 osztrák, 54 svájci különböző 2000 m fölötti hágóról, emelekdőről van szó. Megjegyzés : két alkalomra csak 2011 telén jöttem rá, hogy kihagytam: 1997-ben, Nockalmstrasse. Legtöbbször Küthaion (6), a Bonettén (5) és a Lautaret hágón (6) jártam. Málhával legtöbbször (3-szor) a legmagasabbakon jártam: Bonettén (2004, 2008, 2011) és az Iseranon (2004, 2009, 2011), egyébként málhával pl még 3-szor bringáztam az Izoard-on is, de pl. már négyszer hajtottam fel málhával az Oberalppassra (2001, 2006, 2012, 2014)
- A 2015. év során a legtöbb szintemelkedést augusztus 7-én kezdődő túrán hajtottam, alvás nélkül 387,5 km alatt 8424 métert (túrakerékpárral, kb. 5-6 kg cuccal).
- Ezen túra során 4 kiemelt kategóriásnak számító kaptatót hódítottam meg bringával (Alpenhotel Panorama, Passo manghen, Passod ello Stelvio és Passo Gavia). A 2004. évi 9, 2005. évi 13, 2006. évi 10, 2007. évi 7 és 2008. évi 11 és 2009. évi 12-13 és 2010-es 11 db után 2011-ben három túra során 4-5 + 8 + 11, azaz 23-24-szer hódítottam meg kiemelt kategóriásnak számító, számítandó kaptatót. 2012-ben ez az érték 8, 2013-ban az építkezés miatt csak 3, 2014-ben azonban már legalább 12 ilyen emelkedőn jártam, végül a 2015. év túrái során összesen 11-12-szer "küzdöttem le” Tour de France Hors categorie-nak azaz kiemelt kategóriásnak megfelelő emelkedőt, ezek 2015-ben a következők voltak: Grosse Speikkogel , Simplonpass / HOmatta , Stafel , Col du Grand St Bernard, La Plagne , Col de la Croix de Fer , Colle del Preit (?), Seiseralm - Gasthof Panorama, Passo Manghen , Passo dello Stelvio / Stilfser Joch , Passo di Gavia, Partnunmeder
- Augusztus végéig külföldön megtett kerékpározásaim meghaladják a 53600 km-t (ebből, több mint 27300 km az Alpokban).
- Ami a szintemelkedéseket illeti (augusztus végéig), az Alpokban már több, mint 532.000 méternyit gyűjtöttem, a Pireneusokban több, mint 71.000 méternyit, a Kanári szigeteken 33.800 métert. (Összesen a kezdetek (első sebességmérő :1993) óta, Magyarországgal együtt, 2015. aug 31-án túl vagyok a 1.573.000 m szintemelkedésen.)
- 2015. augusztus végéig 503-szor tekertem 100 km-nél hosszabb egy napos túrákat (ezen Dolomitok-beli túra végéig éppen 500-szor !), valamint 254 alkalommal volt olyan bringás napom, amikor a szintemelkedés meghaladta a 2000 métert (2015-ben 5 egynapos túrám is több, mint 4000 m szintemelkedést tartalmazott.)
|