Linkjeim Túráim:
VENDÉGKÖNYV
Ötztaler radmarathon fotóalbum!
Kanári szigetek fotóalbum!
2000-es emelkedőim a térképen!
MAGYAR ÉS KÜLFÖLDI BRINGÁS LINKEK azok tartalmával együtt
NAGYOBB TÚRÁK
2012 Andalúzia
2012 Olaszo. - Svájc
2011 Svájc - Olaszo.
2011 Francia Alpok
2011 Déltirol - Tirol
2010 Piereneusok
2010 Alpok (8 nap)
2009 Alpok
2009 Tenerife, La Palma
2008 Alpok
Pireneusok 2007
2006 Alpok
2005 Alpok
2004 Kerékpárral a Tour de France alpesi hágóin
2003 Kerékpárral az Adria mentén Montenegróig
2002 Görögország
2001 Svájc - Alpok
2000 - Alpok - Adria
1999 Szlovén - horvát - osztrák
1999 Tátra, Krakkó
1998 Tátra
1998 Magas tauern
1998 Tátra túra
1996 Dolomitok
1995 Tátra túra
1993 Tátra túra
|
2011-ben az Alpokban tett három nyári bringatúrámmal elértem, hogy aszfalton feljutottam az Alpok összes aszfaltos, 2000m fölé vezető hegyi útjára (amelyek a kb. 15 legnevesebb listákban szerepeltek, vagy máshol rájuk lehetett lelni), így emelkedőim listája az interneten fellelhetők (köztük a salite.ch, climbbybike.com , quaeldich.de , cycloclimbing.com, stb.) közül a legbővebb legyen. Az Alpokban, Pireneusokban és a Kanári szigeteken is felkerestem az összes aszfaltos 2000-es utat. Úgy terveztem, hogy 2011-ben befejezem, befejeztem kerékpártúráim azon sorozatán, ami erre irányult, hiszen feltettem az i-re a pontot, elértem a legtöbbet, amit túrázóként lehetett és motivált egyáltalán. Világ körüli túra nem hoz lázba, ott sok a sík terep, ahol bárki el tud tekerni; egyértelműen a hegyek, emelkedők jelentik a kerékpározás nehezét: kaptatókon teljesíteni a legtöbbet jelenti szerintem a csúcsot. Emelkedőn (ráadásul nehéz málhával tekerve) ha gyenge vagy, nem jutsz fel, vagy szégyenszemre tolnod kell a bringát. 2012-re bringás videógyűjteményem – a 2000m fölé vezető emelkedőket tekintve - a világháló legbővebb gyűjteménye lett, közte 47 (2012 nov-re már 50 olyannal, amiről más még nem tett közzé videót, így, illetve ettől függetlenül is.
Végül az élet mégis úgy hozta, hogy 2012-ben az Alpokban felkerestem az időközben felfedezett pár 2000 m fölé vezető aszfaltos utat, illetve első magyarként teljesítettem a Monte Grappa challenge kerékpáros kihívás 4 emelkedős verzióját (261 km + 7241 m szintet hajtottam aznap). Augusztusban Andalúziában tettem fel a pontot kerékpáros karrieremre, amikoris több 2000 m fölé vezető kaptatón kívül a tengerparttól indulva feltekertem Európa legmagasabbra vezető aszfaltos útján (vége 3280 m körül), a Pico Veletán (3398 m).
A 2013. év a ház átépítéséről, felújításáról szólt, mindössze 4 napot tekertem Ausztriában, aztán 2014-re megint úgy alakult, hogy jobb híján Alpokban tett bringatúrával töltöttem ki a néhány építkezős napon kívül maradt szabadságaimat.
A kerékpártúra kiemelt eseménye az olaszországi Valtellina Extreme Brevet bringás kihívás 2. legnehezebb szintjének teljesítése jelentette. Olyan teljesítményt kerestem és találtam, ami egyértelműen túltesz a 2012. évi Monte Grappa chellenge-n.
A bringamarathonokon (La Marmotte, Grandfondo Campagnolo, Ötztaler radmarathon) túl a korábbi nagy egynapos teljesítmények (Club des Cinglés du Mt Ventoux, Trittico Mortirolo és Monte Grappa chellenge) után ezúttal is legendás emelkedőkön (Mortirolo, Gavia, Stelvio) alkothattam emlékezeteset, maradandót - túrakerékpárom nyergében a versenybringások közt.
Alvás nélkül végül 360 km-t és 9164 m szintemelkedést hajtottam emlékezetes 32 óra 40 perc alatt, azon belül 22 óra alatt.
Emelkedőgyüjtemény honlapja | 2000m feletti emelkedőinek száma | 2000m-es útja, ahol még nem jártam | 2000m-es út, ahol én jártam, neki hiányzik! |
alpineroads.com | 57 db | MINDegyiken jártam ! | Több, mint 70, példát kiemelni is kár... |
quaeldich.de, az egyik legalaposabb emelkedős honlap, jó fej fórumozókkal | kb. 115 db | MINDegyik aszfaltoson jártam | én osztottam meg velük eddig 5 alpesi 2000-est és fogok még elvben 6-ot. |
cycloclimbing.com, az alpesi legenda, a svéd Jerry Nilson gyűjteménye. Éveken át csak a hágókat gyűjtötte, de 2014-ben ő is megpróbálja felkeresni az egyirányú aszfaltos 2000-es utakat is. Egy szál versenybringán teker és 11 évvel idősebb, ennyivel több ideje volt "gyűjtögetni" | kb. 160 db (pontosítom majd) | MINDegyiken jártam | várjuk ki a nyár végét... :) |
cycling-challenge.com, nagyon dizájnos honlap, azonban a srác a svájci és francia Alpokon túl nem nagyon volt még... | 70 db | MINDegyiken jártam | Több, mint 55-60, pl: Kaunertal (2750 m), Colle Nivolet (2612 m), Col du Moutiere, + hosszú a sor.. |
wikipedia / Alpenpasse | 61 db hágó (csak hágó!) | MINDegyiken jártam | néhány, pl: Mangart nyereg, Nivolet, Col du Petit Mont Cenis (2183 m) |
bergstrassen.de, Jó "kiállítású", szép honlap, gyűjtemény | 60 db | MINDegyiken jártam | SOK hiánya van, nem csak kuriózumok, így pl: Simplonpass, Moutiere, Col de Granon, Colle Esischie, Val Thorens, Alpe Galm, Alp Anarosa, Grosse Oscheniksee, stb... |
rennradschlag.de | 44 db (hágók oldalait külön számolva) | MINDegyiken jártam | Több, mint 80 hiánya van, sorolni is kár... |
salite.ch és a climbbybike.com : utóbbi az előbbi emelkedőit veszi át - tudtommal | Határhágókkal: Ausztria: 21-22 Svájc: 39 Olaszo.:52 Franciao.: 32 Duplikálódás nélkül össz: 137 (2011.08-i állapot) | MINDegyik aszfaltoson jártam | Nekik is tudok újat mondani, elküldtem már: Hochsölden, Plan de Lac, Alpage Mandelon, Oberläger, Pian Geirett , Schöneben, Cheneil, stb... |
cyclingcols.com: Michiel van Lonkhuyzen listája | nyáron, max. 116 db (duplikációk nélkül) | MINDegyiken jártam | Hiányai: Petit MOnt Cenis, Colle Preit, Weisssee, Koralpe, ... stb. |
rovingmarmotte. blogspot.com | 72 db (csak hágók) | MINDegyik megvan! | Hiányzik neki pl: Finestre (2176 m), Mangart nyereg (2055 m), Col Carette di Val Bighera (2120 m), |
cols-cyclisme.com: főleg Franciao-ra kihegyezett gyűjtemény: | Franciao: 26 db Olaszo: 19db Svájc: 17 db Ausztria: 1 db | MINDegyik megvan! | Hiányzik neki pl: Sella, Pordoi, Preit, Alpe Galm, Tatschalp, Petit Mont Cenis, Authion, stb. |
nevasport.com: spanyol fórumban emelk. felsorolás; nem csak hágó (puertos... asfaltada) | 106 db | MINDegyiken jártam | Neki is van, több mint 30 hiánya: Colle Preit, Val Bighera, Petit Mont Cenis, Rofen, Plan du Lac, Alpage Mandelon, Malga Mare, Rif. Cornisello, stb. |
bdc-forum.it: olasz fórum | 79 db | MINDegyik megvan | Hiányai (több, mint 50): Oscheniksee, Weisssee, Mangart nyereg, Petit Mont Cenis, Lac Allos parkoló... stb. |
Györgyi Gábor - saját 2000-es listám | Határhágókkal: Francia: 33 Olasz: 52 Osztrák: 21 Svájci: 52 Szlovén: 1 Össz: ??? db | TELJES | - |
- MOTOROS HÁGÓ- ÉS EMELKEDŐ LISTÁK, GYŰJTEMÉNYEK - |
alpenspass.net - motoros hágólista | 67 db (csak hágók!) | MINDegyik aszfaltosra feltekertem | Néhány hágó is hiányzik neki, pl: Colle Preit (2083 m), Col Carette di Val Bighera (2120 m), Col du Petit Mont Cenis (2183 m).. |
tornanti.it - igen komoly motoros emelkedő-lista | Franciao.: 27 db Svájc: 25 db Ausztria: 21 db Olaszo.: 43-46 Össz. 116-119 | MINDEN jártam, Albertüsc pedig nem aszfaltos | Bringával is tudok nekik újakat mondani: Tatschalp , Colle Preit (2083 m), Hochsölden, Parking du Laus, Plan du Lac, stb.. |
gs-enduro.de - igen komoly motoros emelkedő-lista, sok murvás 2000-es | kb. 53 db | MINDegyik aszfaltoson jártam | Nálam igen, nála nem szerepel (csak 2011-ből pl): Champillon, Les Suches, Malga Mare, Alpage Mandelon, Oberläger, stb. |
motoitinerari.com- csak hágók! | 59 db (nem csak aszfaltos) | MINDegyik aszfaltoson jártam. | Hiányzik neki pl: Moutiere, Petit Mont Cenis, Val Bighera, Küthai, stb.. |
Feledhetetlen nap volt: csodás reggeli fényekben feljutni a Mortirolo (1852 m) hágóra, ideális időben a legendás Passo di Gavia (2621 m) hágóra, ahol hihetetlen hó fogadott, majd esővel ijesztő, majd szépre forduló időben, örömkerekezéssel az Umbrail hágóra (2501 m), amit a Passo dello Stelvio (2760 m) legendás, 48 hajtűkanyaros szerpentinútjának 1850m szintemelkedésű kaptatója követett este, illetve éjjel (hajnali 1-ig). A fölső 1000 m szintkülönbséget már sötétben tettem meg, fejlámpával a fejemen. Tartottam picit tőle, hogy éjjel milyen hideg lesz 2760 méteren, ám a fent mért 2-4 fok ellenére nem éreztem nagyon hidegnek, bár az épületben a kulacsomba forró vizet kértem.
A rajt után 218 km-rel és 6383 m szintemelkedéssel következett a 3. kör, amely kezdeti lejtőjét 4 óra esős mászás követte a 2315 m-es Forcola Livignóra (1,5 óra küzdelem az álmossággal), végül már csak kisebb kaptatók álltak előttem, hogy a rajttól számított 345 km és 8998 m szintemelkedést követően büszkén érjek célba 13 kg-s túrakerékpárommal, rajta kb. 3 kg-s cuccommal.
A hátralevő két hét már hagyományos kerékpártúrázás volt: részben nosztalgia- és / vagy videózási céllal kerestem fel pár kaptatót, illetve feltekertem 6 olyan 2000 m fölé vezető aszfaltos útra, amelyek az elmúlt 2 évben kerültek "felfedezésre" - némelyikük még így sem szerepel semmilyen listán.
Ezúttal málhával megrakodva keltem át a Passo di Spluga (2113 m) hágón át Svájcba, ahol a San Bernardino hágóra 9 év után történő visszatérésemkor eső fogadott. Másnap Juf emelkedőjétől nem vártam sokat (mert túl hosszú, völgyi kaptató), ám végül mégis szépnek találtam; érdemes volt világossal is visszatérni. Az Alp Stiervát (2145 m) késődélután kerestem fel: téves infók miatt földúton is kellett tekernem, ösvényen tolni a bringát, ám 1300 m fölött aszfalton tekertem fel rajta; nem fogott meg, ráadásul sötétben, mezőn is kellett bringával sétálnom, hogy lejussak a völgyi főútra. Nem lesz kedvencem ez a kaptató! Az Oberalppasson (2044 m) már negyedszer keltem át, a 2012-es pocsék idővel szemben most szép, de erősen szeles időben. Keményen meg kellett küzdenem a feljutásért, majd láss csodát: a hágó túloldalán máshogy fújt a szél, sőt alig lengedezett:)
Bár Andermattaban – ez nagyon értékelendő – csodás idő fogadott és a Sustenpass hágóútját végre szép időben is megtapasztalhattam, a végső 3 km-en már megint áztam és utána is még 2-3 órán át a környéken. Noha teljesen elégséges fékpofával indultam útnak délután, az esős meredek lejtők hamar teljesen felélték az elsőt, így húznom is kellett a hátsó bowdenen,hogy épségben leérhessek.
A DNY svájci tartományban, Valaisban már ideális bringásidő várt: szikrázó napsütésben, gleccserekben, havas hegyekben gyönyörködve hajtottam fel Triftalp (2090 m) emelkedőjén, ill. Grachen-be, ahol szomorúan tapasztalhattam, hogy 1700 m felett nem megy tovább aszfaltút, ám Moosalp (2048 m) emelkedője részben kárpótolt: a meredek sziklafal oldalában vezető félkör-panorámás útjával. Az utolsó valaisi napra változékonyabb időt kaptam; előbb a Merdechonra szerettem volna feljutni aszfalton (hiába, nem megy oda aszfaltút: röhej, hogy nekem, magyar kerekesnek kell az infót pontosítanom ! ), majd nagy nyári esővel fűszerezett mászással tekertem fel 2060 m-ig a Sanetsch hágóúton (2252 m).
Utolsó svájci délelőttömön szép időben - a Simplonpasson hagytam el az alpesi országot, ám Olaszország 2 órás esővel fogadott.
A térkép még a tervezett útvonalat mutatja, ami nagyon közel áll a végleges teljesítetthez) |
Június 24-én nagyon várt nap következett: a 2005-ös Granfondo Fausto Coppi-n megkedvelt Colle Fauniera (2480 m) hágóra tekertem vissza videózni (láttam sok mormotát): varázslatos időjárás és fények közepette, csodás napon, mégha kés délután újabb órát ázhattam is. Másnap kevéssé motiváló kaptatóhoz tekertem világvági völgyben, pocsék aszfalton, ám az emelkedő 1700m feletti része kárpótolt:
láthattam, videózhattam békésen nézelődő zergéket, nem bezsélve a hegyek és a felhőfoszlányok és esti fények egyvelegéről... - alig bírtam abbahagyni a filmezést. Franciaország felé olyan átkelést választottam, amely hágón még sosem jártam: Col d'Echelle. Briancon más jó ismerősként fogadott; boldogan tértem vissza; imádom ezt a környéket. Este még éppen belefért a Col des Gondrans (2347 m) nem túl jó minőségű hágóút, ahová 2006-os emlékek hívtak vissza. Az emelkedő néhol leszakadó hegyoldalban vezet, de ez az egyik ami felcsalt rá.
Utolsó francia napom a túra szintén egyik legszebb napja volt, noha az első kaptatója kevéssé motivált. Ám a völgyben tekerve nagyon megtetszett, nagyon! Rioufenc falu felé tekertem, kirándulók által kedvelt völgyben a 2010 méter magasan fekvő La Bergerie du Bois Noir -ig. Ezen emelkedővel ismét behúztam az utolsó olyat, ami valamilyen emelkedőlistán egyáltalán szerepel, vagy azon kívül vált ismertté. Késő délután, ismét csodás fények közepette egy szintén kedvenc kaptatóval búcsúztam a Francias Alpoktól, ez pedig a gyakran 9-10%-os meredek 2413 m magas Col du Granon.
Noha szombat este már a repülőtér közelébe kellett érnem, az utolsó túranap sem maradt 2000 m fölé tekerés nélkül: Olaszországban 2005 után visszatértem Sestriere (2035 m) síközpontba, ahonnan kicsit belekóstoltam a Strada dell'Asietta híres panorámaútba, ami viszont nem aszfaltos, hanem földút ugyan, de mint kiderült: csodás panorámákkal ajándékozza meg az oda látogatókat.
Hatalmas eső miatt este 2,5 órás késéssel sikerült vonattal Novarába, majd éjféltájt a kempingbe érnem, ahonnan másnap reggel Budapestre repültem haza (a milanói reptéren most is voltak izgalmak, de szerencsére csak fél óráig tartott a dili).
Összességében egész szép két és fél hetet zártam: ... (folyt köv.)
Ami pedig a szokásos statisztikákat, elemzést illeti (ez persze most sem volt prioritás):
- A túra során összesen 24-szer tekertem 2000 m fölé, ebből 4-szer málhával. 2014 június végéig már 271 alkalommal tekertem 2000 m fölé (beleértve a Pireneusok és Kanári szigetek összes aszfaltos 2000-es útját) (ha kettőnek számítanám ha egy hágóra két irányból jutottam fel, akkor még többször): közös halmazokat kiszűrve 32 francia, 52 olasz, 21 osztrák, 52 svájci és egy szlovén. Megjegyzés : két alkalomra csak 2011 telén jöttem rá, hogy kihagytam: 1997-ben, Nockalmstrasse. Mivel több helyen nem egyszer jártam, összesen 238-szer tekertem 2000 m fölé az Alpokban, ebből 56-szor málhával. Legtöbbször Küthaion (6), a Bonettén (5) és a Lautaret hágón (6) jártam. Málhával legtöbbször (3-szor) a legmagasabbakon jártam: Bonettén (2004, 2008, 2011) és az Iseranon (2004, 2009, 2011), egyébként málhával pl még 3-szor jártam az Izoard-on is, de most már - ha jól számolom - negyedszer málhával az Oberalppasson (2001, 2006, 2012, 2014)!
- legtöbb szintemelkedést június 14-15-én tekertem, amely alvás nélkül 360 km-t és 9164 m szintemelkedést jelentett.
- A 2004. évi 9, 2005. évi 13, 2006. évi 10, 2007. évi 7 és 2008. évi 11 és 2009. évi 12-13 és 2010-es 11 db után 2011 májusban Tirolban és Dél-Tirolban 4-5-ször, 2011-es Francia Alpok-beli túrámon 8-szor, 2011-es júliusi olasz-svájci túrámon legalább 11-szer, a 2012. évi Alpok túra 11 napja alatt legalább ötször, a 2012. évi Andalúziában tett túra során 3-szor, míg ezúttal, 2014. évi alpesi túrámon legalább 12-szer "küzdöttem le” Tour de France Hors categorie-nak azaz kiemelt kategóriásnak megfelelő emelkedőt, ezek a következők: Passo Mortirolo, Passo di Gavia, Umbrailpass (?), Passo dello Stelvio, Forcola di Livigno, Splügenpass Délről, Alp Stierva, Sustenpass Keletről, Cave du Colombire, Sanetschpass, Simplonpass (Tour de Suisse-n 2012-ben Hors categorie), Colle Fauniera és végül Col du Granon (Tour-on 1986-ben Hors cat.)
- A svájci, olasz és francia Alpokban tett alpesi túra után, külföldön megtett kerékpározásaim meghaladják a 48000 km-t (ebből, több, mint 24000 km az Alpokban). Ami a szintemelkedéseket illeti, az Alpokban már több, mint 450.000 méternyit gyűjtöttem, a Pireneusokban több, mint 71.000 méternyit, a Kanári szigeteken 33.800 métert. (Összesen a kezdetek (első sebességmérő :1993) óta, Magyarországgal együtt, 2014. júni 30-án túl vagyok a 1.450.000 m szintemelkedésen.)
Nap |
Útvonal |
Napi táv |
Idő |
Átlag |
Szint- emelk. |
kcal = |
videó linkje |
|
Előzmény, szervezés, útvonal-terv, indormáció-gyűjtemény
BEVEZETÉS - olvasásához kattints ide! |
Júni 11. 0. nap |
Budakalász, Bp – REPÜLŐ – Milano, Malpensa – Ponte Ticno
0. nap élménybeszámolójaának olvasásához kattints ide!
|
16 km |
- |
- |
7 m |
- kcal |
|
Júni 12. 1. nap |
Ponte Ticino - Novara - VONAT - Tirano - Valdisotto
Élménybeszámoló olvasáshoz kattints ide!
|
52,5 km |
- |
... |
764 m |
1317 kcal |
|
Júni 13. 2. nap |
Valdisotto - Bormio - Valdidentro
Élménybeszámoló olvasáshoz kattints ide!
|
33,2 km |
- |
... |
351 m |
582 kcal |
|
Júni 14-15. - 3-4. nap |
VALTELLINA EXTREME BREVET + szállásra és vissza tekerés : Valdidentro - Bormio - Mazzo - Passo Mortirolo / Foppa (1852 m) - Ponte di Legno - Passo di Gavia (2621 m) - Bormio (1216 m) - Umbrailpass (2501 m) - Sta Maria (CH) - Prad (ITA) - Passo dello Stelvio (2760 m) - Bormio (1216 m) - Tirano (450 m) - Forcola di Livigno (2315 m) - Livigno - Passo Eira (2210 m) - Passo Foscagno (2291 m) - Bormio - Valdidentro
Élménybeszámoló olvasáshoz kattints ide!
|
360,2 km |
... |
... |
9164 m |
11691 kcal |
Valtellina Extreme Brevet kedvcsináló video |
Júni 16. 5. nap |
Valdidentro - Bormio - (vonattal forgalmas főút helyett) - Colico - Lago Mezzola
Élménybeszámoló olvasáshoz kattints ide!
|
61,2 km |
- |
... |
106 m |
1149 kcal |
|
Júni 17. 6. nap |
Lago Mezzola - Passo Spluga / Splügenpass (2113 m) - Splügen - Passo San Bernardino (2065 m) - Splügen
Élménybeszámoló olvasáshoz kattints ide!
|
98 km |
- |
... |
2597 m |
3692 kcal |
|
Júni 18. 7. nap |
Splügen - Rofaschlucht (kb. 1100 m) - Juf előtt kb 2050 m-en - Andeer - Thusis - Stierva - Alp Stierva (2145 m) - új 2000-es ! - Thusis
Élménybeszámoló olvasáshoz kattints ide!
|
130,6 km |
- |
... |
2949 m |
3518 kcal |
Túravideó: Juf, Alp Stierva |
Júni 19. 8. nap |
Thusis - Reichenau - vonat - Disentis (1143 m) - Lago Curnera felé legmagasabban 2039 m) - új 2000-es! - Oberalppass (2044 m) - Andermatt - Wassen - Sustenpass (2224 m) - leág (1865 m) - Steingletscher parkoló (kb. 2010 m) - Sustenpass (2224 m) - Wassen - Andermatt
Túrabeszámoló már készül !
|
131,9 km |
- |
... |
3242 m |
3956 kcal |
|
Júni 20. 9. nap |
Visp - Saas Balen - Oberi Brende (1960 m) - Saas-Grund - Triftalp (2090 m)új 2000-es! - Visp
Túrabeszámoló már készül !
|
77 km |
- |
... |
2081 m |
2037 kcal |
|
Júni 21. 10. nap |
Visp - St Niklaus - Grachen fölött (1760 m) - Stalden - Moosalp (2048 m) - Zeneggen - Visp
Túrabeszámoló már készül !
|
82,5 km |
- |
... |
2251 m |
2183 kcal |
|
Júni 22. 11. nap |
Visp - Sierre (533 m) - Aminona (1514 m) - Cave de Colombire (1850 m) - Cave du Sex (kb. 1890 m) - Crans MOntana - Conthey - Sanetschpass felé kb. 2070 m-ig - Sion
Túrabeszámoló már készül !
|
140,5 km |
- |
... |
3161 m |
3582 kcal |
|
Júni 23. 12. nap |
Visp - Brig - Simplonpass (2005 m) - Domodossola, ITA (270 m) - vonat - Cuneo
Túrabeszámoló már készül !
|
81,5 km |
- |
... |
1462 m |
2002 kcal |
|
Júni 24. 13. nap |
Cuneo (534 m) - Demonte (780 m) - Colle Valcavera - Colle Fauniera (2480 m) - Colle Esischie (2370 m) - Ponte Marmore - pár km a Sampeyre hg felé - Dronero - Cuneo
Túrabeszámoló már készül !
|
135,1 km |
- |
... |
2416 m |
3047 kcal |
|
Júni 25. 14. nap |
Avigliana - Colle Lis - Viu - Usseglio - ENEL út 2010 m-ig (aszfalt vége) új 2000-es! - Viu - Colle Lis - Avigliana -
Túrabeszámoló már készül !
|
128,2 km |
- |
... |
2933 m |
2975 kcal |
|
Júni 26. 15. nap |
Bardonécchia (1312 ) - Col l'Echelle (1766 m) - Briancon - Col des Gondrans (2347 m) - Briancon
Túrabeszámoló már készül !
|
81,3 km |
- |
... |
1711 m |
1854 kcal |
|
Júni 27. 16. nap |
Briancon - Guillestre (1000 m) - Ceillac - La Berarge du Bois Noir (2009 m) új 2000-es! - Guillestre - vonat - Briancon - Col du Granon (2413 m) - Briancon
Túrabeszámoló már készül !
|
115,8 km |
- |
... |
2565 m |
2719 kcal |
|
Júni 28. 17. nap |
Briancon - Col du Montgenévre 81860 m) - Cesana Torinese (1354 m) - Sestriere (2035 m) - STrada dell'Asietta (2155 m-ig) - Sestriere - Cesana Torinese - Oulx - vonat - NOvara - Ponte Ticino kemping
Túrabeszámoló már készül !
|
78,1 km |
- |
... |
1582 m |
1863 kcal |
|
Júni 29. - |
Ponte Ticino kemping - Milano Malpensa reptér - repülés - Bp Ferihegy - Budakalász
Túrabeszámoló már készül !
|
24,3 km |
- |
... |
99 m |
- kcal |
|
ÖSSZESEN.: |
- |
1827,5 km |
idő (.. km) |
.. km/ó |
39441 m |
48167 kcal |
- |
|