Györgyi Gábor :  Monte Grappa challenge Györgyi Gábor :  Monte Grappa challenge  Györgyi Gábor :  Penegal (1737 m) , Dolomitok, Dolomites  Györgyi Gábor :  Ötztaler radmarathon - I cycled in 2010 Györgyi Gábor : Forcola di Livigno (2315 m) Györgyi Gábor : Passo Scimfuss ( 2242 m)  Györgyi Gábor : Lago di Lugano
Györgyi Gábor: Kerékpártúra az Olasz - és Svájci Alpokba 2012' : feltekertem az elmúlt évben felfedezett aszfaltos 2000-es utakra is !
GYÖRGYI GÁBOR
Kerékpártúra az Olasz - és Svájci Alpokba, avagy
Monte Grappa challenge + az elmúlt évben felfedezett új aszfaltos 2000 m-es hegyi utakra feljutással ismét megvan az összes :)
2012.VII.12 - VII.23. (12 nap) 1322 km + 22943 m szintemelkedés
Linkjeim
Túráim:


 

VENDÉGKÖNYV


Google


WWW
gyorgyigabor.hu


Ötztaler radmarathon
fotóalbum!

Kanári szigetek
fotóalbum!





2000-es emelkedőim
a térképen!






MAGYAR ÉS KÜLFÖLDI BRINGÁS LINKEK azok tartalmával együtt




NAGYOBB TÚRÁK
2011 Svájc - Olaszo.

2011 Francia Alpok

2011 Déltirol - Tirol

2010 Piereneusok

2010 Alpok
(8 nap)


2009 Alpok

2009 Tenerife,
La Palma

2008 Alpok


Pireneusok 2007


2006 Alpok

2005 Alpok


2004 Kerékpárral a
Tour de France alpesi hágóin

2003 Kerékpárral
az Adria mentén Montenegróig

2002 Görögország

2001 Svájc - Alpok

2000 - Alpok - Adria

1999 Szlovén - horvát - osztrák

1999 Tátra, Krakkó

1998 Tátra

1998 Magas tauern

1998 Tátra túra

1996 Dolomitok

1995 Tátra túra

1993 Tátra túra

Györgyi Gábor & Penegal (1737 m) Györgyi Gábor - Monte Grappa challenge
2011-ben az Alpokban tett három nyári bringatúrámmal elértem, hogy aszfalton feljutottam az Alpok összes aszfaltos, 2000m fölé vezető hegyi útjára, így emelkedőim listája az interneten fellelhetők (köztük a salite.ch, climbbybike.com , quaeldich.de , cycloclimbing.com, stb.) közül a legbővebb legyen. Az Alpokban, Pireneusokban és a Kanári szigeteken is felkerestem az összes aszfaltos 2000-es utat. Úgy terveztem, hogy 2011-ben befejezem, befejeztem kerékpártúráim azon sorozatán, ami erre irányult, hiszen feltettem az i-re a pontot, elértem a legtöbbet, amit túrázóként lehetett és motivált egyáltalán. Világ körüli túra nem hoz lázba, síkon bárki el tud tekerni; egyértelműen a hegyek, emelkedők jelentik a kerékpározás nehezét: kaptatókon teljesíteni a legtöbbet jelenti szerintem a csúcsot. Emelkedőn (ráadásul nehéz málhával tekerve) ha gyenge vagy, nem jutsz fel, vagy szégyenszemre tolnod kell a bringát. 2012-re bringás videógyűjteményem – a 2000m fölé vezető emelkedőket tekintve - a világháló legbővebb gyűjteménye lett, közte 47 (2012 nov-re már 50 olyannal, amiről más még nem tett közzé videót, így, illetve ettől függetlenül is 2012-re nem voltak komoly céljaim. A múló hónapok végül mégis azt hozták, hogy jobb híján két szűk két hetes kerékpártúrára készültem. Komoly motivációm a fentiek miatt már nem volt, azonban ha az ember keres, akkor talál is motivációt, érdekes mérföldköveket a túráján.
Első túrám 2012. júliusban az Alpokban került megvalósításra. Az időpontot a kiemelt rendezvény, a Monte Grappa challenge jelentette, mely csupán 3 éve kerül megrendezésre és tulajdonképpen egy kerékpármarathon és brevet (teljesítménytúra) mixe. Maximum 300-an vehetnek részt e túrán, mely során - rajttól éjfélig - legalább kétszer, maximum ötször lehet / kell feltekerni a Monte Grappa (1750 m) legendás csúcsára, természetesen különböző utakon, melyekből több is átlagosan 7,5-9%-os, időnként viszont akár 20% meredek. Igaz, hogy népszerűségét és presztizsét tekintve a 2010-ben túrabringával teljesített Ötztaler radmarathon jelenti a csúcsot a klasszikus kerékpármarathonok közt, azonban a Monte Grappa challenge 4-5 emelkedős verziója nehézségben még azon is túltesz, bár ezeket már nem sorolnám a klasszikus kategóriába; ez már inkább extrém kerékpármarathon: a 4 emelkedős strong verzió 225 km-re 6591 m szintemelkedést jelent. Távban szinte ugyanannyi, mint az „Ötzi”, azonban a szintemelkedés, több, mint 1000 m-rel több. És – mint kiderült – jóval meredekebb !
Györgyi Gábor - Alps: Monte Grappa challenge , Penegal , Passo Mortirolo , Col Carette di Val Bighera, Passo di Bernina, Passo Forcola di Livigno , Albulapass , Hotel Salastrains , Julierpass , Steinigboda , Bärgli , Oberallpass , Passo san Gottardo , Passo Scimfuss , etc.
Emellett a túra néhány mérföldkövét még a quaeldich.de-n 2011 év végén, ill. 2012. év elején feltöltött három-négy új emelkedő (Hotel Salastrains / Alp Giop, Steinigboda, Bärgli – melyről ekkor derült ki, hogy végig aszfaltos, ill a Passo Scimfuss, melyről tavaly az aszfalt véget érése (mint kiderült, csak 300m hosszan) miatt fordultam vissza 1 km-rel a tető előtt) jelentette, de persze motivált, vonzott néhány már korábban felkeresett hágóútra való visszatérés is, pl: Bernina hágóút délről, Col Carette di Val Bighera napfénynél, Susten hágóút szép időben.

Július 12-én repülővel érkeztem Milanóba, ám amint nem érkezett meg a sátram és a polifoam, úgy éreztem: ott folytatódnak a bringatúráimon elém küldött akadályok, ahol a sztori tavaly abbamaradt. Egy könnyed utazós napot máris követően következett a túra legfőbb eseménye, a Monte Grappa challenge, ám úgy vélem, hogy nem volt véletlen, hogy előtte épp a közelben egy házibuli miatt csupán 4 órát tudtam aludni. Csodára volt szükség a marathon teljesítéséhez és bizony meg is történt a csoda. Komolyabb hullámvölgy nélkül rendben végigtekertem a 4 emelkedős verzió 225 km-ét, 6591 m szintemelkedését: a hegy maga csodálatos volt, sokban emlékeztetett egy másik kedvencre, a Mont Ventouxra. A negyedik feljutás már sötétben végződött és noha a célba egy sráccal együtt hajnali fél 1-kor érkeztünk meg, még megtoldottam kicsit a napot, hogy a 7000 m szintemelkedést is megfejeljem: túrabiciklivel ! 261 km + 7241 m szintemelkedés lett a vége! Nekem is tetszett, hogy 7000 m fölött legyen a szintrekordom illetve olyan értéket akartam, amit már tényleg nem tud akárki megdönteni, főleg nem túrabringán. Másfelől mindegy is: a Monte Grappán én voltam az első magyar résztvevő és teljesítő, ráadásul túrakerékpáron, kis úticuccal.

A térkép még a tervezett útvonalat (egy napot töröltem) mutatja, ami nagyon közel áll a végleges teljesítetthez)

A folytatásban a második svájci napig igazán kellemes, nyári időjárásban élvezhettem a bringatúrázást, és mivel az Alpok aszfaltos 2000 m fölötti útjait mind felkerestem már, minden napra jutott nosztalgiázás, ám úgy intéztem, hogy újakat is láthassak. Lenyűgöző volt, meglepetést okozott a Mendola hágó fölötti Penegal (1737 m), másnap napfénynél láthattam viszont a 2006-ben éjjel felkeresett Col Carette di Val Bighera hágót, amit következő nap a hosszú, csaknem 2000 m szintemelkedésű Bernina hágóút követett (kitértem a Forcola di Livignóra is). Július 19-én reggel 11 év után, ezúttal már full HD-s videókamerával tértem vissza az Albula hágóra, amit már málhával megpakolva követett a netre csupán ősszel felkerült Hotel Salastrains (2048 m) aszfaltos emelkedője; ezen korábban még nem jártam. Délután sorra került a 2005-ben Észak felől leküzdött Julierpass (2284 m) , majd már éjszakába csúszott a szintén ősszel a netre került és megismertetett Steinigboda (2049 m) meredek hegyi útja, nem messze a Splügenpasstól. E nap volt a túra királyszakasza: 195 km + 3413 m szintemelkedés.
Másnap kevés alvás után, ráadásul már esőben értem fel a Bärglire (2137 m). Az időjárás hozta az Alpennordseitéra jellemző arcát. Noha a frontnak el kellett volna vonulnia eléggé megkeserítette a következő napom, az Oberalppass utolsó kilométeren erős ellenszélben, arcomba vágó esőben hidegben küzdöttem fel és kiáltottam az égbe: „Ha meg akarsz állítani, küldj lavinát!” – megint azt éreztem, mint 2011-es svájci-olasz túrámon: akadályok sorra követik egymást, az időjárás nem engedi, hogy többnyire végig élvezetes túrám legyen, mint hozzászoktam 2010-ig bezárólag.

Emelkedőgyüjtemény
honlapja
2000m feletti emelkedőinek száma 2000m-es útja, ahol még nem jártam2000m-es út, ahol én jártam, neki hiányzik!
alpineroads.com57 db MINDegyiken jártam !Több, mint 70, példát kiemelni is kár...
quaeldich.de,
az egyik legalaposabb emelkedős honlap, jó fej fórumozókkal
kb. 115 db MINDegyik aszfaltoson jártam (2011.08-i állapot szerint).én osztottam meg velük eddig4 alpesi 2000-est és fogok még..
cycling-challenge.com,
nagyon dizájnos honlap, azonban a srác a svájci és francia Alpokon túl nem nagyon volt még...
70 db MINDegyiken jártamTöbb, mint 55-60, pl: Kaunertal (2750 m), Colle Nivolet (2612 m), Col du Moutiere, + hosszú a sor..
wikipedia / Alpenpasse 61 db hágó (csak hágó!)MINDegyiken jártamnéhány, pl: Mangart nyereg, Nivolet, Col du Petit Mont Cenis (2183 m)
bergstrassen.de, Jó "kiállítású", szép honlap, gyűjtemény60 dbMINDegyiken jártam SOK hiánya van, nem csak kuriózumok, így pl: Simplonpass, Moutiere, Col de Granon, Colle Esischie, Val Thorens, Alpe Galm, Alp Anarosa, Grosse Oscheniksee, stb...
rennradschlag.de44 db
(hágók oldalait
külön számolva)
MINDegyiken jártam Több, mint 80 hiánya van, sorolni is kár...
salite.ch és
a climbbybike.com
:
utóbbi az előbbi emelkedőit veszi át - tudtommal
Határhágókkal: Ausztria: 21-22
Svájc: 39
Olaszo.:52
Franciao.: 32
Duplikálódás nélkül össz: 137 (2011.08-i állapot)
MINDegyik aszfaltoson jártamNekik is tudok újat mondani, elküldtem már: Hochsölden, Plan de Lac, Alpage Mandelon, Oberläger, Pian Geirett , Schöneben, Cheneil, stb...
cyclingcols.com: Michiel van Lonkhuyzen listájanyáron, max. 116 db
(duplikációk nélkül)
MINDegyiken jártam Hiányai: Petit MOnt Cenis, Colle Preit, Weisssee, Koralpe, ... stb.
rovingmarmotte.
blogspot.com
72 db (csak hágók)MINDegyik megvan! Hiányzik neki pl: Finestre (2176 m), Mangart nyereg (2055 m), Col Carette di Val Bighera (2120 m),
cols-cyclisme.com: főleg Franciao-ra kihegyezett gyűjtemény: Franciao: 26 db
Olaszo: 19db
Svájc: 17 db
Ausztria: 1 db
MINDegyik megvan! Hiányzik neki pl: Sella, Pordoi, Preit, Alpe Galm, Tatschalp, Petit Mont Cenis, Authion, stb.
nevasport.com: spanyol fórumban emelk. felsorolás; nem csak hágó (puertos... asfaltada)106 db Utsó 2 nyáron lett meg: Lago Naret, Lago di Vons Neki is van, több mint 30 hiánya: Colle Preit, Val Bighera, Petit Mont Cenis, Rofen, Plan du Lac, Alpage Mandelon, Malga Mare, Rif. Cornisello, stb.
bdc-forum.it: olasz fórum79 db MINDegyik megvan Hiányai (több, mint 50): Oscheniksee, Weisssee, Mangart nyereg, Petit Mont Cenis, Lac Allos parkoló... stb.
Györgyi Gábor - saját 2000-es listámHatárhágókkal:
Francia: 32
Olasz: 39
Osztrák: 21
Svájci: 31
Szlovén: 1
Össz: ??? db
TELJES -
- MOTOROS HÁGÓ- ÉS EMELKEDŐ LISTÁK, GYŰJTEMÉNYEK -
alpenspass.net
- motoros hágólista
67 db (csak hágók!)MINDegyik aszfaltosra feltekertemNéhány hágó is hiányzik neki, pl: Colle Preit (2083 m), Col Carette di Val Bighera (2120 m), Col du Petit Mont Cenis (2183 m)..
tornanti.it
- igen komoly motoros emelkedő-lista
Franciao.: 27 db
Svájc: 25 db
Ausztria: 21 db
Olaszo.: 43-46
Össz. 116-119
MINDEN jártam, Albertüsc pedig nem aszfaltos Bringával is tudok nekik újakat mondani: Tatschalp , Colle Preit (2083 m), Hochsölden, Parking du Laus, Plan du Lac, stb..
gs-enduro.de
- igen komoly motoros emelkedő-lista, sok murvás 2000-es
kb. 53 dbMINDegyik aszfaltoson jártamNálam igen, nála nem szerepel (csak 2011-ből pl): Champillon, Les Suches, Malga Mare, Alpage Mandelon, Oberläger, stb.
motoitinerari.com- csak hágók!59 db
(nem csak aszfaltos)
MINDegyik aszfaltoson jártam.Hiányzik neki pl: Moutiere, Petit Mont Cenis, Val Bighera, Küthai, stb..


Bár más szemszögből nézve, a túra első fele igazán szép volt, csak az Alpennordseitén nem tudott szép időm lenni; igaz ott lehet, hogy hiába is remélem. Utolsó hegyi napomnak fájó torokkal, már nem teljesen egészségesen vágtam neki, de erőt adott, hogy délután várt az Alpensüdseite, majd este Dél-Svájc és a Lago Maggiore. Jópofa volt, ahogy a málhás túrarész első napján a Penegal nyűgözött le, a túra utolsó napra hagyta a másik elképesztően gyönyörű helyet, ami a 2242m magas Passo Scimfuss. E hágó már tavaly is az utiterven szerepelt, fel is kerestem volna, ám amint elfogyott az aszfalt visszafordultam és elfelejtettem hogy fotók szerint később megint aszfaltos. Végül, így a hiányzó 1 km-ért keltem át életemben harmadjára a Passo San Gottardón, ahonnan további kb. 5 km-es hullámzó kaptató vezetett a Passo Scimfuss-ra. A lélegzetelállító panoráma a Gotthard hágó környékétől kezdődött; azt követte a Nufenen hágóút völgye, a mélyben Airoló, majd zárta a Bellinzóna felé ereszkedő völgy és még nem túl ismert hegyek. Jó érzés volt este már délszak tájon, a pálmák, leánderek által kísért Lago Maggiore partján tekerni. 2011-es francia túrám a milanói reptéren eszeveszett izgalommal, dilis készülődéssel zárult, ám az elém küldött akadályok (félrevezető kitáblázás, rendőrök, stb) miatt még azon is sikerült túltenni. Elképzelhetetlen őrült volt a felszállás előtti másfél – két óra; idén, 2012-ben azonban nem csak a reptérig, hanem még ott is csak jöttek az újabb és újabb akadályok, ám végül utolsó fizikai és lelki erőtartalékaimmal sikerült venni az akadályokat és elértem a repülőt. Mégha nagyot is kellett küzdenem és idegileg teljesen lefáradtam, a gondviselés csak mellettem volt. 2011 ősz után 2012 augusztusában is elmondhatom magamról, hogy 2000 m feletti utas emelkedőlistám a világhálón található Alpokra vonatkozó ilyen bringás listáinak legbővebbje, legalaposabbja.
Mostmár tényleg olyan gondolatokkal tértem haza, hogy bizony az Alpennordseitéra bringával vissza már nem térek; 2013-ban már nem akarom újra felkeresni az esetleg addig felfedezésre kerülő 2-3 újabb 2000-es utat; elég volt! Az Alpok aszfaltos 2000-esinek bringás szakértőjének mondhatom magam; azt gondolom, illik a legjobbak közé sorolni! Ennyi volt a célom, nem több. Ha a jövőben bringáznék is majd néhány napot az Alpokban, ezután tényleg aszerint választom a célpontokat, ahol jó időre számíthatok és igazán szép, békés kaptatón élvezhetem a túrabringázást. Svájcot minden bizonnyal elkerülöm.
Két újabb aszfaltos 2000-es út (Bärgli, Hotel Salastrains) első bringás videóját már feltöltve tény, hogy már az Alpok 2000-es útjainak 1/3-a esetében enyém az első, ezeket bemutató bringás videó. Ami a velem való konkurálást illeti (hiszen van, aki erre törekszik…), én ebben is mérem le, hogy ki mit tett le az asztalra: ki tud újat mutatni az Alpok kerekeseinek és ki az aki a sok tízezer bringáshoz hasonlóan „csak” bejárja a közismert hegyi utakat. A rosszindulatú félremagyarázások elkerülése végett leszögezem: szó sincs róla, hogy lenéznék bárkit is ! Tisztelem az emelkedőket bevállaló bringásokat, kívánom, hogy élvezzék a túrát, ám ha valaki „le szeretne nyomni”, akkor azért az előbbieket is figyelembe kell venni az összehasonlításkor.
Élménydús túrát zártam, itt-ott szépségekkel, gyönyörűségekkel, nosztalgiázással, és egy feledhetetlen, csoda szerű élménnyel megajándékozó Monte Grappa challenge „bringamarathonnal”.

Ami pedig a szokásos statisztikákat, elemzést illeti (ez persze most sem volt prioritás):

  • A túra során összesen 9-szer tekertem 2000 m fölé, ebből 6-szor málhával. 2012 július végéig már 235 alkalommal tekertem 2000 m fölé (beleértve a Pireneusok és Kanári szigetek összes aszfaltos 2000-es útját) (ha kettőnek számítanám ha egy hágóra két irányból jutottam fel, akkor még többször): közös halmazokat kiszűrve 31 francia, 51 olasz, 19 osztrák, 48 svájci és egy szlovén. Megjegyzés : két alkalomra csak 2011 telén jöttem rá, hogy kihagytam: 1997-ben, Nockalmstrasse. Mivel több helyen nem egyszer jártam, összesen 207-szer tekertem 2000 m fölé az Alpokban, ebből 52-szer málhával. Legtöbbször Küthaion (5), a Bonettén (5) és a Lautaret hágón (6) jártam. Málhával legtöbbször a legmagasabbakon jártam: Bonettén és az Iseranon (de Izoard-on) is 3-szor.
  • legtöbb szintemelkedést július 14-én tekertem, amely napom 265 km-t és 7241 m szintemelkedést jelentett.
  • A 2004. évi 9, 2005. évi 13, 2006. évi 10, 2007. évi 7 és 2008. évi 11 és 2009. évi 12-13 és 2010-es 11 db után 2011 májusban Tirolban és Dél-Tirolban 4-5-ször, 2011-es Francia Alpok-beli túrámon 8-szor, 2011-es júliusi olasz-svájci túrámon legalább 11-szer, e 11 napos túra során is legalább ötször „küzdöttem le” Tour de France Hors categorie-nak azaz kiemelt kategóriásnak megfelelő emelkedőt, ezek a következők: Monte Grappa (3*), Passo Forcola di Livigno , Bärgli,
  • A svájci és olasz Alpokban tett alpesi túra után, külföldön megtett kerékpározásaim meghaladják a 46000 km-t (ebből, több, mint 22000 km az Alpokban). Ami a szintemelkedéseket illeti, az Alpokban már több, mint 400.000 méternyit gyűjtöttem, a Pireneusokban több, mint 71.000 méternyit, a Kanári szigeteken 33.800 métert. (Összesen a kezdetek (első sebességmérő :1993) óta, Magyarországgal együtt, 2011 végén túl vagyok a 1.360.000 m szintemelkedésen.)





Nap Útvonal Napi táv Idő Átlag Szint-
emelk.
kcal = videó linkje
  Előzmény, szervezés, útvonal-terv, indormáció-gyűjtemény
BEVEZETÉS (Készül), illetve a részletes útiterv
Júli 12.
1. nap
Budakalász, Bp – VONAT - Gramatneusiedl – Schwechat – REPÜLŐ – Milano, Malpensa – Gallarate
53 km - - 100 m - kcal  
Júli 13.
2. nap
Gallarate - VONAT - Vicenza - Bassano del Grappa - Borso del Grappa
Túrabeszámoló hamarosan !
69 km - 21,9 100 m - kcal  
Júli 14. MONTE GRAPPA CHALLENGE + extra rátekerés: Borso del GRappa - Bassano del Grappa - Crespano del Grappa - Monte Grappa (1750 m) - Romano d'Ezzelino - Monte Grappa (1750 m) - Seren del Grappa - Boffot - Monte Grappa (1750 m)- Seren del Grappa - Monte Grappa (1750 m) - Bassano del Grappa - fel 674 m-ig - Borso del Grappa

Túrabeszámoló elérhető a linkre kattintva!
261,06 km .... 16,7 7241 m 8718 m Full HD videó
Monte Grappa challenge
Júli 15. Borso del Grappa - Bassano del Grappa – VONAT – Trento – VONAT – Bolzano
Túrabeszámoló hamarosan !
21,6 km - - 84 m - kcal  
Júli. 16. Bolzano – Mendolapass (1363 m) – Penegal (1737 m) – Fondo – Revo – Dimaro – Fucine
Túrabeszámoló hamarosan !
94,8 km 6:06:11 15,5 2011 m 3125 kcal Full HD videó
Mendolapass
Penegal
Júli. 17. Fucine – Passo del Tonale (1883 m) – Ponte di Legno – Monno – Passo Mortirolo (1852 m) – Col di Carette Val Bighera (2120 m) – Grosio – Sondalo
Túrabeszámoló hamarosan !
92,11 km 6:31:37 13,8 2335 m 3055 kcal Full HD videó:
Passo Tonale
Mortirolo, Val Bighera
Júli. 18. Sondalo – Tirano (szerelő) – Passo Forcola di Livigno (2315 m) – Passo di Bernina (2330 m) – St Moritz – Samedan kemping
Túrabeszámoló hamarosan !
100,12 km 6:51:01 14,6 2265 m 3054 kcal Full HD videó:
Passo del Bernina
Forcola di Livigno
Júli. 19. Samedan kemping – Albulapass (2312 m) – Samedan – St Moritz – Hotel Salastrains (2048 m) – St Moritz – Silvaplana – Julierpass (2284 m) – Tiefencastel – Thusis – Splügen – Nufenen – Steinigboda (2049 m) – Splügen – Thusis
Túrabeszámoló hamarosan !
194,65 km 11:16:41 17,2 3413 m 4744 kcal 1. rész: Full HD videó : Albulapass, H Salastrains


2. rész: Full HD videó :
Julierpass,
Steinigboda
Júli. 20. Thusis – VONAT – Landquart – Küblis – St Änthonien – Bärgli (2137 m) – Küblis – Landquart – VONAT – Thusis
Túrabeszámoló hamarosan !
84,1 km ? 16,6 1672 m 1785 kcal Full HD videó : Bärgli (2137 m)
Júli. 21. Thusis – Bonaduz – Ilanz – Disentis – Oberalppass (2044 m) - Andermatt
Túrabeszámoló hamarosan !
103,05 km 6:17:43 16,4 1846 m 3434 kcal Full HD videó :
Thusis -
Oberalppass (2044 m)
- Andermatt
Júli. 22. Andermatt – Passo san Gottardo (2105 m) – Passo Scimfuss (2242 m) – Airolo – Bellinzona - Maccagno
Túrabeszámoló hamarosan !
135,72 km ? 22,1 1200 m 2331 kcal Full HD videó :
Passo San Gottardo
Passo Scimfuss
Júli. 23. Maccagno – Luino – Ponte Tresa – Ponte Ceresio – Varese (kevergés) – Gallarate – Malpensa reptér – REPÜLÉS – Schwechat – Bruck – VONAT - Bp – Budakalász
Túrabeszámoló hamarosan !
113,1 km ? 23,6 676 m - kcal -
ÖSSZ.: - 1322,31 km idő
(.. km)
.. km/ó 22943 m 29457 kcal -


Györgyi Gábor