Linkjeim Túráim:
VENDÉGKÖNYV
![](http://www.gyorgyigabor.hu/logo/Otzi_logo.bmp) Ötztaler radmarathon fotóalbum!
Kanári szigetek fotóalbum!
![](http://www.gyorgyigabor.hu/logo/alp_hagok_logo2.JPG)
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek/cateye100000b.JPG)
2000-es emelkedőim a térképen!
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek2008_alp/kicsi/Club_ventoux_logo.jpg)
![](http://www.gyorgyigabor.hu/logo/raid_logo.jpg)
![](http://www.gyorgyigabor.hu/logo/LOGO-MORTIROLO.jpg)
MAGYAR ÉS KÜLFÖLDI BRINGÁS LINKEK azok tartalmával együtt
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek/100cols_logo.jpg)
NAGYOBB TÚRÁK
![](http://www.gyorgyigabor.hu/2011kepek_alp/20110802_diga_kis1.JPG) 2011 Svájc - Olaszo.
![](http://www.gyorgyigabor.hu/2011kepek_alp/20110620_Iseran10.JPG) 2011 Francia Alpok
![](https://lh6.googleusercontent.com/-UArZ3nghY1Q/Td7MXamGOXI/AAAAAAAAFNA/NI28-PH4RNs/s640/20110520_Gardena19.JPG) 2011 Déltirol - Tirol
![](http://lh3.ggpht.com/_KJVi8SaVGkM/TPLURFm0UgI/AAAAAAAAEbE/uAXU0EQPpN8/s640/20100720_peyresourde10.JPG) 2010 Pireneusok
![](http://www.gyorgyigabor.hu/2010kepek_alp/20100629_Durrboden6.JPG) 2010 Alpok (8 nap)
![](http://www.gyorgyigabor.hu/2009kepek_alp/20090701_iseran14.JPG) 2009 Alpok
![](http://lh5.ggpht.com/_KJVi8SaVGkM/Sfdumgs_A4I/AAAAAAAAAMc/N3ugc-mGyEI/s640/IMG_1386.JPG) 2009 Tenerife, La Palma
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek2008_alp/kicsi/ventoux_gyg.JPG) 2008 Alpok
![](logo/raid_logo.jpg) Pireneusok 2007
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek2006_alpok/20060727_nivolet5.JPG) 2006 Alpok
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek2005_alpok/20050715_gletscherstr4gyg.JPG) 2005 Alpok
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek2004_francia/2004alpedhuez_gyg.JPG) 2004 Kerékpárral a Tour de France alpesi hágóin
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek2003/2003adria_sziklas.jpg) 2003 Kerékpárral az Adria mentén Montenegróig
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek2002/2002_tg_fiuk.JPG) 2002 Görögország
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek2001/2001bernard.jpg) 2001 Svájc - Alpok
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek2000/2000sella3.JPG) 2000 - Alpok - Adria
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek99/1999bled_gyg.JPG) 1999 Szlovén - horvát - osztrák
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek99/1999_krakko_view.JPG) 1999 Tátra, Krakkó
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek98/1998glodowka_kis.jpg) 1998 Tátra
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek98/1998FJhohe_fele.JPG) 1998 Magas tauern
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek97/1997_nagyfatra_RZ.JPG) 1998 Tátra túra
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek96/1996grodner_gyg.JPG) 1996 Dolomitok
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek95/1995_zakopane_kod.JPG) 1995 Tátra túra
![](http://www.gyorgyigabor.hu/kepek93/1993tatra_panorama.JPG) 1993 Tátra túra
|
![Györgyi Gábor & Dürrboden, Dischmatal Györgyi Gábor & Dürrboden, Dischmatal](http://www.gyorgyigabor.hu/2010kepek_alp/20100629_Durrboden6.JPG)
17 évnyi külföldi bringatúrázást, 132-szeri 2000 m fölé tekerést követően érkezett el a 2010-es év. 2004-ben, mióta a Francia Alpok megfogott, illetve talán az interneten talált bringás teljesítmények, 2000 m feletti emelkedő gyűjtögetések hatására, azóta terveze én is túráimat újabb, ismeretke 2000 m fölé vezető emelkedők köré. 2010-ben is az Alpokba készültem, ám néhány szimpatikus bringás ismerős (Huber Tamásék) invitálására nagyon belelkesültem egy Pireneusok túrától. Ráadásul úgy tűnt, a Tour de France mezőnyét is látjuk többször is, hiszen épp találkozott útvonalunk.
Tavasszal végülis a Pireneusok túra mellett döntöttem, ám azért hiányzott, hogy ennek következtében teljesen elmarad az Alpokban még hiányzó 2000 m fölé vezető hegyi utak gyűjtögetése. Mint 2006 óta tavasz vége felé 3-6 napra kiugrok, vagy egy-egy bringás ismerőssel kiugrunk néhány napos edzőtúrára, idén ezáltal terveztem néhány napot az Alpokban kerékpártúrázni. Azért, hogy viszonylag könnyen megközelíthető legyen, ÉK Svájcot és az olasz Déltirolt vettem célba.
Korábbi biciklitúráim alapján Svájc, mint gyakran esős ország maradt meg emlékemben (főleg a 2006-os élmények következtében), így kifejezetten kellemes meglepetés volt a szép svájci időjárás: igaz, ennek megfelelően időzítettem az indulást. 2010-re a gyűjtögetést illetően eljutottam arra a szintre, hogy egyre kevésbé ismert, egyre kevesebbek által felkeresett kaptatók kerültek sorra, egyre inkább kuriózumok.
A bringatúrát egyből egy épp csak 2000m magasra vezető emelkedővel ( Fideriser Heuberge) kezdtem, ám a climbbybike.com több, mint 10.000 kaptatóból álló listáján bizony a 90. legnehezebb; nem véletlenül: 12km-n át 10,3 %-os meredekségű. Másnap azonban az általam később csak svájci „Zoncolan”-nak hívott kaptató (Berghaus Nagens, 2127 m) következett: nem a völgytől, hanem a Laax-i leágazásától 9 km-n át 12%-os, gyakran azonban 13-15%-os. Mindeközben semmi forgalom sincs és fentről parádés a kilátás Dél felé, havas csúcsokra. Délután Arosához is feltekertem, de 2000m fölé nem sikerült jutni.
Málhával továbbhaladva tekertem be a lankás Dürrboden, békés völgyébe (2011 m), majd 2001 után tértem vissza a Flüelapassra (2383 m) – fent a tavon még kisebb jégtábla is volt. Az Ofenpasson át Olaszországba érve feltekertem a leginkább csak az út menti lámákról maradt emlékezetes Maso Corto-hoz (2004 m) : először mikor észrevettem a szélsőt, ahogy ülve gubbasztott, szinte yetinek néztem. Az utolsó két bringás nap mindkettője emlékezetes maradt és mindkettőre jutott nehéz kaptató:
Július 2-án vonatozás után Ausztriában kezdtem a túrát a climbbybike.com gyűjteményének 63. legnehezebb emelkedőjével: Lienz mellől, Leisachból a Hochsteinhüttére 12,3 km alatt 1310 m szintkülönbséget kellett letudnom; átlagmeredeksége 10,7%. Sokat vezet erdőben az út, időnként azért kilátás is akad, fentről viszont körpanoráma. Délután a Grosssglockner alá vezető csodás kalsi völgyben hajtottam fel a Neues Luckner haushoz (1920 m), majd onnan murvás úton fel 2000m fölé (2055 m-ig). Mivel az utolsó vonatot nem tudtam elérni (elég hamar nem járt már több), a brunecki kempingig még 74 km tekerés várt rám, az utolsó egy óra, más sötétben. Komoly nap volt: 190,6 km 3392 m szintemelkedés, amihez 5057 kcal energiafogyasztás társult (én már a 4000 fölöttieket a nehéz naphoz sorolom, az 5000 fölötti pedig nagyon ritka).
Másnap sem lazsáltam: utolsó bringás napomon délelőtt egy Giro d’Italia legenda, a Plan de Corones, avagy Kronplatz következett, mely igazán 1800-1900m felett, a Furkelsattel (Passo Furcia) után lett igazán meredek és murvás. Részben a versenytől, illetve az időnként brutális (először csak 17%, majd a végén 23%-os !) meredekségétől válhatott legendává. Több kanyarban is az Olasz körverseny bringás hőseinek portréi, képei voltak kitéve, élveztem a tekerést. Még a 23%-os részt is sikerült leküzdenem, igaz a tetejére érve bringámra dőlve hosszan lihegtem.
Délutánra egy kuriózum jutott, de ez csak ott derült ki, hogy az lett belőle: a 2205m-ig, a Rifugio Bosi-hoz vezető út ugyanis tiltott volt bringásoknak, ám – be kell vallanom – mégis nekivágtam. Amily úton kikötöttem, egy helyütt útomláson kellett átkelnem, később vad sziklafal oldalában, elképesztően gyönyörű panorámát nyújtó úton tekeregtem föl, úgy, hogy korlát sem volt az út szélén ! Nem mindennapi élmény volt !
A hét bringás napnyinak megfelelő túra során 993 km-t és 18145 m szintemelkedést hajtottam, a legtöbb szintemelkedést a Nagens és Arosa napján: 3403 métert. A hét nap alatt 10-szer tekertem 2000m fölé, melyek közül 8 új „hódítást” jelentett. Ezekkel összesen már 144-szer bicikliztem 2000m fölé.
A 2004. évi 9, 2005. évi 13, 2006. évi 10, 2007. évi 7 és 2008. évi 11 és 2009. évi 12-13 után ezen rövid alpesi túra során 4-5-ször küzdöttem le Giro d’Italia / Tour de France kiemelt, Hors / Special kategóriásnak megfelelő emelkedőt, melyekből egy három hetes körverseny alatt szokott lenni 4-6, esetleg 7. Ezeknek gondolom én a következőeket: Fideriser Heuberg, Nagens, Maso Corto (talán), Hochstein, Kronplatz.
Nap |
Útvonal |
Napi táv |
Idő |
Átlag |
Szint- emelk. |
kcal = |
videó linkje |
|
Előzmény, szervezés, útvonal-terv, indormáció-gyűjtemény
BEVEZETÉS (Készül) |
Júni 26. 1. nap |
Budakalász, Bp – VONAT - Feldkirch - Millrütte (1106 m) - Feldkirch
|
56,1km |
- |
- |
680 m |
1276 kcal |
video hamarosan |
Júni 27. 2. nap |
Feldkirch - Lichtenstein - Fideris (CH) - Fideriser Heuberg (2000 m) - Chur |
142,82 km |
- |
- |
1890 m |
4371 kcal |
Videó 2010 Full HD |
Júni 28. 3. nap |
Chur - Laax - Berghaus Nagens (2127 m) - Chur - Arosa - Innerarosa (aszfalt vége, 1907 m) - Chur |
140,8 km |
- |
- |
3403 m |
5024 kcal |
Videó 2010 Full HD |
Júni 29. 4. nap |
Chur - Lenzerheide pass (1549 m) - Davos - Dürrboden / Dischmatal (2011 m) - Davos - Flüelapass (2383 m) - Susch
|
113,93 km |
- |
- |
2945 m |
4341 kcal |
Videó 2010 Full HD |
Júni 30. 5. nap |
Susch - Passo Fuorn / Ofenpass (2149 m) - Prad - Naturns - Val Senales (Maso Corto: 2004 m) - Naturns
|
155,3 km |
- |
- |
2545 m |
4014 kcal |
Videó 2010 Full HD |
Júli 1. 6. nap |
Naturns - Meran - Bolzano - VONAT - Bruneck
|
47,71 km |
- |
- |
200 m |
kcal |
- |
Júli 2. 7. nap |
Lienz - Leisach - Hochsteinhütte (2025 m) - Lienz - Huben - Neuer Luckner Hütte (1920 m) - Norbert Mailer emléktábla (2055 m) - Huben - Lienz - Sillian - Bruneck
|
190,62 km |
- |
- |
3392 m |
5057 kcal |
Videó 2010 Full HD |
Júli 3. 8. nap |
Bruneck - Plan de Corones (2275 m) - Bruneck - Dobbiaco - Lago Misurina - Monte Piana / Rifugio Bosi (2205 m) - Bruneck
|
123,89 km |
- |
- |
3075 m |
3108 kcal |
video hamarosan |
Júli 4. 9. nap |
Hazavonatozás (minimális köztes tekerésekkel)
|
22,2 km |
- |
- |
15 m |
kcal |
- |
ÖSSZ.: |
- |
993,37 km 8 napra |
idő (.. km) |
.. km/ó |
18145 m |
27191 kcal |
- |
|