Pireneusok bringával: Col de la Core, POrtet d'Aspet (Tour de France) , Col de Mente Bagneres de Luchon - bicycle tour
GYÖRGYI GÁBOR
2010. Bringatúra a Pireneusokban II. : (21 nap): 2368 km + 42996 m szint
Meglett az összes "Piri" 2000m-es aszfaltos emelkedő
- 7. nap: Pireneusok - 3. napja: Col de la Core, Portet d'Aspet, Col de Mente
Linkek


 

 

VENDÉGKÖNYV


Google


WWW
gyorgyigabor.hu


Ötztaler radmarathon
fotóalbum!





Kanári szigetek
fotóalbum!





2000-es emelkedőim
a térképen (114 + 4)!







MAGYAR ÉS KÜLFÖLDI BRINGÁS LINKEK azok tartalmával együtt




NAGYOBB TÚRÁK
2009 Alpok

2009 Kanári szigetek

2008 Alpok

Pireneusok 2007


2006 Alpok

2005 Alpok


2004 Kerékpárral a
Tour de France alpesi hágóin


2003 Kerékpárral
az Adria mentén Montenegróig

2002 Görögország

2001 Svájc - Alpok

2000 - Alpok - Adria

1999 Szlovén - horvát - osztrák

1999 Tátra, Krakkó

1998 Tátra

1998 Magas tauern

1998 Tátra túra

1996 Dolomitok

1995 Tátra túra

1993 Tátra túra


<
6. nap, Pireneusok:
Port de Lers, Col d'Agnes
                       2010 Pireneusok kezdőoldal                     8. nap: Pireneusok:
Col de Peyresourde
Tour de France
Col d'Azet, Pla d'Adet


Click for English
2010.július.19, hétfő – 7. nap: = Seix – Col de la Core (1395 m) – Audessein – Col de Portet d’Aspet (1069 m) – Col de Mente (1349 m) – St Beat – Bagneres de Luchon – Garin (1120 m) = 108,93 km + 2906 m szint
Túra kezdete (repülőtér) óta megtett: 624,78 km + 13105 m szint
Hegyibefutós napom reggelén ¾ 7-kor csörgettem mobilomat, hiszen a Tour de France miatti útlezárások okán 11 órára már Audesseinbe akartam érni, előtte viszont egy 900m szintkülönbségű hágó, a Col de la Core (1395 m) várt rám málhával.
Reggelizés, ultragyors sátorbontás, majd a falu központjában – a Casino lánc boltjában - megejtett vásárlás után 7:45-kor vágtam neki az emelkedőnek. A főtéren már ott láttam egy kávézó előtt ülni 1-2 Raid Pyreneenest: úgy tűnt, ők is Seixben szálltak meg.
A falu végén ismét a szokásos barna tábla jelezte a rám váró „feladat” paramétereit: a táblától 13 km-re volt a csúcs, a leküzdendő szintkülönbség 855 méter, így az átlagmeredekség 6,6%, a maximális 8,0%. A kormánytáskám tetejére tett diagramom szerint a hágóút végig 6-8%-os, a teljes táv alatt sehol sem könnyebb vagy meredekebb. Mivel a Tour miatt siettem, már a kaptató tövénél zenét tettem fülembe (ezt idei túrámon akkor alkalmaztam, ha igyekezni kellett, máskor nem!), hogy azzal is pörgős ütemet adjak tekerésemnek.
Pyrenées bicycletour, Pireneusok bringatúra : Col de la Core (1395 m) - Györgyi Gábor 2010 A táblánál filmeztem éppen, mikor az első Raidesek elhaladtak; a folytatásban sorra találkoztam velük. Az alsó pár km még zártabb erdőben, hétvégi telkek, művelt parcellák közt haladt, talán a táv harmadát, felét követően vált panorámássá az út. A Raidesek közt akadtak akik könnyű csupasz bringájukkal – ahogy elvárt – jelentősen gyorsabban mentek nálam, de volt olyan, aki alig volt gyorsabb mégis előzésekor – már nem tudom leírni mi által – de azt sugallta: gyorsabb. Pyrenées bicycletour, Pireneusok bringatúra : Col de la Core (1395 m) - Györgyi Gábor 2010 Na ekkor őt üldözőbe vettem és még ha küzdenem is kellett, izmaim jobban terheltem, fél – ¾ km hosszan tartani tudtam a srácot: hadd lássa, málhával is közel olyan gyors vagyok mint ő anélkül. Persze aztán győzött a józan ész: a pireneusi túra elején (meg amúgy is) vigyázni kellett izmaimra, ízületeimre:így visszaálltam túrázó-tempómra. Kb. féltávtól – 1000m magasságtól - az út végre a tekergéseket követően már a hágó (nyugati ) irányába haladt a hegyoldalban, közben szép kilátást nyújtva a spanyol határon emelkedő 2400-2600m-es, hófoltos csúcsok felé. Békés és szép környék volt. Pyrenées bicycletour, Pireneusok bringatúra : Col de la Core (1395 m) - Györgyi Gábor 2010 Milyen érdekes: 2007-ben egyik este itt ködben jártunk (olvasd!) , így nem sok maradandó táji emléket hagyott maga után a hágó, bezzeg most!
Úgy vágtam neki a szűk 900m szintkülönbségű hágónak, hogy mivel normál tempóban 600 m szintemelkedést tudok hajtani 1 óra alatt, megállásokat nem számolva, másfél óra a feljutás. 10:30 volt a kitűzött cél a felérésre, eszerint valóban csak kis megállásokra kerítettem sort, többször is menetközben videóztam, lehetőleg bringásokkal a filmen.
Pyrenées bicycletour, Pireneusok bringatúra : Col de la Core (1395 m) - Györgyi Gábor 2010 Talán 3 km-rel a vége előtt akadt egy bácsi, aki elég lassan haladt magában: épp örültem, hogy így málhámmal követni tudom, amikoris a bringatúra szervezői közül két srác érkezett hozzá és egyikük a férfi háta mögé rakva kezét, segítette, tolta őt: így persze már nem tudtam követni őket.
A hágó tetejére ütemtervemen belül 10:23-ra értem fel (szinte pont 600 méter / óra szintemelkedés volt a nettó tempóm): ahogy a legelésző tehenek mellett, videóval a kezemben megérkeztem, a Raidesek kísérőautója mellől legalább ketten tapssal fejezték ki elismerésüket: köszönöm  Tiszta időben gyönyörködhettem a körkilátásban: Észak felé már csak kisebb hegyek emelkedtek, Dél felé volt igazán szép a panoráma.
A derékig, illetve marmagasságig érő susnyásban falatozó teheneket mosolyogva örökítettem meg (kiderült, hogy a páfrány ízlett nekik) és jutott eszembe, amikor 2007-ben a meredek Bagargui hágón láttam hasonlóan páfrányt falatozó teheneket. A hágó felett egy emléktábla is állt a 2. világháború emlékére.
Bő negyed óra fotózás, filmezés, nézelődés után 10:39-kor vágtam neki a sajnos picit hepe-hupás aszfaltú lejtőnek. Mivel este kötegelővel masszívan rögzítettem a sárvédőt, már nem kellett aggódnom. A gurulás bő fél órán át tartott: 1395 méterről egészen 510 méterig, Audesseinig (1/4 12). A Tour útvonalát is jelentő főutat megelőző településen egy bringás már mutogatott valamit, hogy mintha le lenne zárva a főút a rendőrök által…. Azért még reménykedtem. Majd megtapasztalhattam én is.
Noha a mezőny érkezéséig az itiner szerint is még több mint 3 óra volt még, a rendőrök – az időnként gyorsan elhaladó Tour-os autók miatt már lezárták az utat. Ez bizony nagy baj volt a számomra, hiszen síkon nem lehet jót filmezni: ott ugyanis 40-50 km/ó-val suhan el a mezőny. Próbáltam rábírni a rendőrt, hogy engedjen el (az út szélén mennék óvatosan), de hiába. Talán 5-6 perc múlva mikor végül magukat helyieknek mondott kerekeseket elengedett, ez ürügyet szolgált nekem is: „-Én is csak legalább a faluba, hadd mehessek be!” (mindössze 500-600 méterre volt) Szerencsére elengedett: de mint mindenkinek: az út szélén és a bringát tolva kellett haladnom.
De legalább haladhattam ... a még 18 km-re levő hágó felé. Kis falvakról lévén szó a főutcáról csak ritkán ágaztak le utcák, de ott többnyire rendőrök álltak és vigyázták a forgalmat: a bringások és a gyalogosok is csak az út szélén mehettek: sétálva! Így gyalogoltam végig az első falun, majd amint kiestem az utolsó rendőr látóköréből már ültem is fel és tekertem óvatosan. Lenyűgözött, hogy a falvakban szinte mindenki kijött az úthoz, akár 70-75 éves fejkendős néni is kiült a kempingszékre, hogy lássa elhaladni a világ legjobb kerekeseit, Pyrenées bicycletour, Pireneusok bringatúra : Col de Portet d'Aspet (1069 m) & Tour de France - Györgyi Gábor 2010 illetve, hogy a települések közt, sík szakaszon is bőven akadtak szurkolók, lakóautók, sátrak. Továbbra is falvak közti tekeréssel, településeken sétálással haladtam és figyeltem az órámat. Az egyik faluban láttam a francia TV-seket, illetve a kis térre kitett feldíszített bábukat, a következő pedig frissítőállomás volt, Powerbar felirattal, molinóval. Vajon mindig ők szolgáltatták a frissítőt ?
Itt-ott kicsit napos erdei szakaszon, közepes emelkedőn hajtottam ¼ 2 tájban, amikor megérkezett a karaván. A karaván a Tour de France mezőnyét kb. 1 órával megelőző reklám és szponzori autók zenés felvonulása, parádéja, nagyon klassz hangulattal és a reklámozott cégek célja szerint érdekes alakú, formájú járművekkel. Az autók többségéből gyakran szórtak ingyenes ajándéktárgyakat: kaját, szemüvegtörlőt, innivalót, szörpszirupot, ásványvizet, újságot, stb. Először jött természetesen az autóra erősített több méteres sárga „mezes” műanyag bringás, az egyik főszponzort Credit Lyonnais bankot reklámozva, aztán jött sütireklám, élő kerekesek hajtottak utánfutóra rögzített bringákon: Pyrenées bicycletour, Pireneusok bringatúra : Col de Portet d'Aspet (1069 m) & Tour de France - Györgyi Gábor 2010 ők a Vittel ásványvizet reklámozták. Reklámoztak még szemüveget, autógumit, szörpszerűséget, két újságot, stb. A sprinterversenyt szponzoráló PMU, állami fogadóiroda kb. 40 cm hosszú kezet formáló, műanyag alakzatot, amit a tapsoláshoz adtak. A Champion áruház rengeteg piros pöttyös baseball sapkát dobált.
Amint egy kisebb szünet akadt a járművek között, a közeli földutas becsatlakozásnál álló rendezők, illetve rendőrök azonnal áthívtak az út túloldalára, ahol kevésbé voltam balesetveszélyes helyen. Nagyon élveztem a felvonulást: egyik – másikuk klassz zenével jött, egy-egy teherautón fiatal lányok táncoltak, mozogtak. Lenyűgözött a hangulat!
Miután elvonult a karaván, és elcsendesedett az út ( 5-10 percenként jött egy-egy rendezői autó, vagy rendőrmotoros) tovább folytathattam utam; persze itt-ott megálltam filmezni, pl szurkolói feliratot az útra festő srác miatt.
Pyrenées bicycletour, Pireneusok bringatúra : Col de Portet d'Aspet (1069 m) & Tour de France - Györgyi Gábor 2010 Portet Aspet településen is volt már sok ember; tábla jelezte, hogy a hágócska meredek szakasza onnan kezdődik: kb. 2,5 km-re 208m szintemelkedés. Innen már elég sűrű embersor állt, ült az út és sátraik, lakóautóik mentén és várta a még több, mint 20km-rel visszább járó szökevényeket, illetve a Tour de France mezőnyét. Jól esett, ahogy kamerával a kezemben haladva többen megtapsoltak, volt ahol azt hallottam, mikor megláttak: „Ollala” vagy „-Oh, my God!”.
A falu fölötti második hajtűkanyar nagyjából megfelelő helynek tűnt majd a Tour de France videózására és fotózására, így ott letelepedtem. Jól be lehetett látni a meredek egyenest és valameddig fölfelé is az utat, ráadásul árnyas fa is adódott és egy kis hely is nekem. Picit talán jegyzetelgettem, lefilmeztem a várakozás pillanatait, és persze mind gyakrabban és mind komolyabb rendezői autók, majd rendőrmotorok érkeztek. A Twitterre küldött üzenetem után nem sokkal bringás ismerősöm, Tamás (aki bő héttel indulás előtt volt kénytelen vismajor miatt lemondani a túrát) küldött sms-t: „Látom Aspeten vagy, még 19 km-re vannak, vannak szökési kísérletek, de eddig megfogták őket.”
Jól esett az érzés, hogy valaki otthonról is figyel. 
Ahol letelepedtem, a szomszéd szurkolócsalád odaadott nekem egy nekik felesleges, ingyen osztogatott újságot a Tour-ról, benne érdekes és hasznos információkkal a versenyről, de persze a szponzorokról is. Várakozás közben egyszer csak egy hivatalos fotóspáros állt meg motorjával (egy sofőr és hátul a fotós). A kamerás fickó szája a napsütés miatt jó erősen valami fehérrel volt bekenve. Kicsit időztek, elszívott egy cigit, jártak erre-arra, közben egyszer otthagyott motorjukból a diszpécser vagy közvetít szövege szólalt meg: bár nem tudok franciául csak tán 10 szót, azt megértettem, hogy még 6 km-re vannak.
Pyrenées bicycletour, Pireneusok bringatúra : Col de Portet d'Aspet (1069 m) & Tour de France - Györgyi Gábor 2010 A szökevények érkezte előtt mind több hivatalos autó, majd rendőrmotoros érkezett. A nézők tapssal és szurkolással bíztatták a Thomas Voeckler francia bajnok vezette 9 fős szökevénycsoportot melyet kísérőautóik követtek. Nem volt egyszerű egyszerre filmezni és fotózni: egyik kezemben a videókamera, másikban a fényképező: így egy kézzel kellett fognom a fényképezőt és kattintanom is, közben persze figyelnem, hogy a videó zoomjával folyamatosan nyissak kifelé.
Amint néhány perc múlva (14:45 tájban) az alsó hajtűkanyar fölött megjelent a zúgó helikopter, tudtam: közel van már a főmezőny. Őket két rendőrmotoros vezette fel; a peloton (főmezőny) pedig szépen széthúzódva. Egymás mellett heten tekertek. A sárga mezes Schleck a második sorban tekert. Pyrenées bicycletour, Pireneusok bringatúra : Col de Portet d'Aspet (1069 m) & Tour de France - Györgyi Gábor 2010 Az egymás melletti széthúzódás is azt mutatta, hogy nagyon kényelmesen kerekeznek. Kb. 20 csapatautó követte őket, bringákkal a tetejükön, ám a hajtűkanyarban egy idő után meg is álltak: „bedugultak.” A sort rendezői autó zárta.
Nem sokkal a mezőny és kísérőik elvonulása után az emberek már szedelőcködtek is és aki gyalog, vagy bringával volt, indult is. Picit még vártam, ettem is, aztán nekivágtam a hátralevő kb. 1,5 km-nek. Noha 7-9 km/ó-val haladtam a meredek emelkedőn, a tető előtt 100-200 méterrel autókat értem utol, ugyanis odafent dugó volt. Egy iskolás osztály, vagy társaság is gyalogolt fel a hágóra. A nyeregben jócskán volt tömeg, az ott parkoló autók is szinte minden helyet elfoglaltak. A lejtőn esélyem sem lett volna rendesen haladni, így a sok ember ellenére az árnyas csobogó közelében láttam hozzá ebédemhez vagy uzsonnámhoz. Nem zavartattam magam az emberektől.
Pyrenées bicycletour, Pireneusok bringatúra : Col de Portet d'Aspet (1069 m) & Tour de France - Györgyi Gábor 2010 Ütemtervemhez képest ¾ óra késéssel, 15:46-kor hagytam el a híres hágót, melynek éppen az általam is gurulásra használt lejtőjén szenvedett halálos balesetet 1995-ben Fabio Casartelli, fiatal olimpiai bajnok. 2007-ről ismertem a hágó túloldalát, meg a történtek miatt is óvatosan ereszkedtem, persze volt aki közben gyorsan száguldott el mellettem. Egy pillanatra megálltam az emlékműnél, majd 1 km-rel lentebb már térhettem is le az útról, békésebb, háborítatlanabb szakaszra, a hajtűkanyarokba gazdag, nehéz Mente hágóútra.
Az 1349m-es Col de Mente nyugat felől 9,1%-os meredekségű, ám kelet felől is az apró buckát követően 8,7%-os. E hágón 1971-ben, egy esős napos járt a Tour. A hátrányban levő, jól lejtőző Merckx a lejtőn támadott és a sárga mezes Ocana próbálta követni. Noha Merckx is elesett, ő tudta folytatni a versenyt, addig Ocana kórházba került. Végül Merckx nyerte a Tour de Francot. Sajnos csak utóbb leltem rá a neten, hogy a baleset helyszínén – épp a keleti oldalon – emléktáblát tettek ki Ocana tiszteletére.
Pyrenées bicycletour, Pireneusok bringatúra : Col de Portet d'Aspet (1069 m) & Tour de France - Györgyi Gábor 2010 A lankásabb kezdést rövid lejtő követte, amiről pár házból álló épületcsoporthoz érkeztem; egy kávéház vagy bisztró előtti asztaloknál ismét a Raid Pyreneent teljesítő angolokkal vagy amerikaiakkal találkoztam: ez volt a 4. közös emelkedőnk két nap alatt. Az emelkedő csak a legelején haladt erdőben, de aztán jellemzően napos panorámaúton tekergett. A sok kanyargásból és kilátásból adódóan vissza tudtam nézni, ki hol jön mögöttem és mivel egy idő után fel is tűnt egy csupasz bringát hajtó hölgy, több km-n át az motivált, hogy minél később érjen utol. Túlhajtani persze nem akartam magam, hiszen ilyen meredeken hosszan túl erős tempóval ki lehet csinálni az ember ízületét, amire még szűk két hétig szükségem volt. A hölgyet idővel a többiek is követték, így a hágó fölső részén többször is klassz filmet csináltam a hajtűkanyarok környékén, mígnem az utolsó fordulók egyikében kiderült, hogy videóm – egy téves gomb (nem) nyomás miatt - inverzen működött: akkor filmezett, mikor eltettem és akkor kapcsoltam ki, amikor a többieket szerettem volna megörökíteni. Ezután már csak két alkalom adódott: egyszer magam is visszagurultam, hogy egy szép hajtűkanyarban megörökítsem tekerésemet, illetve egy idősebb bácsit is. Az utolsó 2 meredek km már erdőben vezetett; a hágón a Raides társaság a turistaház teraszáról üdvözölt; csatlakoztam is hozzájuk (17:50 – 18:13). Sajnos egy spanyol társaság miatt sokat kellett várni, mire sorra kerültem, de a fagyi és az narancs juice nagyon jól esett egy ilyen nehéz hágó után. A Raidesek elismerően tekintettek teljesítményemre, egyikük a „Champion” szóval illetett 
Végül ütemtervemhez képest több, mint 1,5 óra késéssel hagytam el a hágót. Óvatosan leereszkedtem a tekergő úton St Beatba, ahol bevásároltam vacsorára (2 péksüti és 1 baguette). Egy meredek hegy tövében vezető átkötőúton érkeztem meg az észak felől Bagneres de Luchonba tartó főútra, amin a Tour de France miatt komoly forgalom haladt: a mezőny 1-1,5 órája érhetett célba. Szerencsére az út szélén fél sávot jelöltek ki a kerekeseknek. Pyrenées bicycletour, Pireneusok bringatúra : Col de Portet d'Aspet (1069 m) & Tour de France - Györgyi Gábor 2010 Meglepett, hogy szembe mennyi Tour de France-hoz kapcsolódó autó (Tv-s közvetítő kocsi is) haladt: azaz éppen eljőve Bagneresből, a célvárosból. Idő szűke miatt útközben, nyeregben hajtva falatoztam el egy péksütit, szerencsére a város felé hátszél segített: a végső sík részen így 25-27 km/ó-val pedáloztam.
19:40-re érkeztem meg Bagneresbe, ahol találomra, érzésre kerekeztem és találtam meg sikerrel a központot, a kordonokkal védett főutcát, ahol az e napi szakasz célja volt. A kordonok és a házak közti sétálórészen bőven akadtak emberek; járókelők, díszítések, míg a vendéglők emberekkel voltak tele. Nyüzsgött a város. Bringám tolva egy hotel előtt a Lampre csapatbuszát és pár autóját láttam, valamivel odébb egy elegáns, de régi épületben valami ünnepség lehetett, taps hallatszott ki. A ház falán felirat arra utalt, hogy a Tour de France a Pireneusok felkeresésének 100 éves évfordulóját ünnepli. Körbe az épületen 2-3 sorban Bagneres Luchon-i szakaszgyőztesek képeit lógatták ki, köztük Magne, Koblet, Poulidor, stb. Pyrenées bicycletour, Pireneusok bringatúra : Col de Portet d'Aspet (1069 m) & Tour de France - Györgyi Gábor 2010 Jópofa volt végigtekerni a célegyenesen. A városközpontot elhagyva a Peyresourde hágóra induló út elején egy nagy táblán az e napi és a másnap innen induló szakasz szintdiagramjánál egy fotóra álltam meg, majd egy közeli padon megvacsoráztam. A 630m magasan fekvő, Bagneresből 20:40-kor vágtam neki a Peyresourde hágónak, azzal a céllal, hogy minél feljebb jutva sátrazzak és így reggelre minél kevesebb tekernivaló maradjon, hiszen azt még a mezőny érkezése előtt kellett megtennem. Picit tartottam tőle, mikor zárják le az utat, illetve kerekesek meddig tekerhetnek fölfelé.
Pyrenées bicycletour, Pireneusok bringatúra : Col de Portet d'Aspet (1069 m) & Tour de France - Györgyi Gábor 2010 Az út eleje sziklafal oldalában, szűk, kilátásmentes völgyben haladt, valamivel feljebb már részben erdőben. Meredeksége 6-8%-os volt. Noha közeledett a naplemente, ráadásul erről már nem ért napfény, igazán meleg volt még este is: 21 óra ellenére lezipzározott mezben hajtottam. A Bales hágó leágazása környékén tábla hirdette a Garin-i kempinget: még 5 km! „-Hátha nem lesz teltház” – reméltem. St Aventinben gyors kulacstöltésre álltam csak meg, de már hajtottam is tovább; ezt követően végre már nyíltabb volt a völgy: szép kilátás nyílt előrefelé, a hágó környéke felé. Itt is, ahol mezőn haladt az út akadt már 1-1 lakóautó. Garinba érve könnyen megtaláltam a kempinget, amely bejáratához érve örömmel láttam, hogy nem volt kitéve a megtelt / „Complet” tábla. Besétálva nagyon úgy tűnt mégis, hogy elég sok sátor, illetve lakókocsi és lakóautó foglalt helyet, ám kettő között akadt egy szűk hely. Megkérdeztem és azt mondták: persze, felverhetem a sátram. Ebben segíthet ilyenkor az is, hogy nem autóval, hanem kerékpáron érkeztem. Minden tökéletesnek tűnt: 1120m-ig jutottam fel (40 perc mászás csupán a hágó), illetve 21:30 volt, nem is túl késő. Sátorállításom végén Pyrenées bicycletour, Pireneusok bringatúra : Col de Portet d'Aspet (1069 m) & Tour de France - Györgyi Gábor 2010 megkérdeztem angolul beszélő szomszédomat: „-Mi lett a mai szakasz végeredménye ?”
Pyrenées bicycletour, Pireneusok bringatúra : Col de Portet d'Aspet (1069 m) & Tour de France - Györgyi Gábor 2010 Épp a TV műholdvevőjét állította be, hogy ő is megnézhesse. Percek múlva szólt is. Az utolsó 2 km-t láttuk, melyen egy kisebb szökevénycsoporttal Contador előbb ért be, mint Schleck, így ha csak néhány másodperccel is, de átvette a vezetést.
Jegyzetelés, majd zuhanyozás (közben ismét akkutöltés) és vacsora után ¼ 1-kor tértem nyugovóra. Másnap újabb Tour de France szakasz várt rám (még szebb hágón), így az ébresztést 7:25-re állítottam be, hogy ¼ - ½ 10 tájban a hágó teteje környékén elfoglalhassam helyemet.





Adatok: ind 8:30
részidő: Col de la Core (1395 m)TM: 1:35:02 DST: 15,12 AVS: 9,5 Szint: 885 + 15 m
Napi összesítő: TR/D: 108,93 Kcal = 4083 - Szintemelk. 2906 m


Györgyi Gábor


Györgyi Gábor