Linkek
VENDÉGKÖNYV
MAGYAR ÉS KÜLFÖLDI BRINGÁS LINKEK azok tartalmával együtt
2004 Kerékpárral a Tour de France alpesi hágóin
2003 Kerékpárral az Adria mentén Montenegróig
|
Az elmúlt 2-3 évhez hasonlóan 2008 júniusában is néhány napra az Alpok közel eső részére mentem Balázzsal ismeretlen emelkedőkön hajtani, őket megismerni és a nyári túra előtti utolsó edzésekkel magam csúcsformába hozni. Kitűzött cél volt a 2007-ben eső miatt kimaradt 2055m magas Mangart nyereg felkeresése, illetve számomra az 1750m magas Monte Zoncolan is, amelyet egyértelműen a Giro d’Italia legnehezebb emelkedőjeként tartanak számon. Ezeken túl még egy 2000m feletti ismeretlen utacskát is kinéztem, ez a Falzaregó hágóútról ágazik le és vezet 14-16%-os meredekségen a Rifugio Cinque Torrihoz, csodás hegyek, csúcsok közé.
A Mangart utat szép időben kezdtük (tájképileg nagyon megfogott!), ám most sem kerülhettük el, hogy fent már felhőkben tekerjünk, igaz az esőt éppen megúsztuk. A Monte Zoncolan természetileg nem túl maradandó, ám nehézségét, hangulatát illetően feledhetetlen: fél – egy kilométerenként egy-egy bringás legenda képe tűnik fel kihelyezett táblákon.
A 10km-es kaptató átlagmeredeksége 11,5 %, ám középső 6 km-e 15%-os, időnként 20%-os! Ott aztán sehol sincs lankásabb szakasz, pihentető hajtűkanyar; végig küzdeni kellett: 1500m-re érve emlékszem is, csupán a pihenés miatt le kellett ülnöm és kilihegnem magam. Fárasztó volt (túrabringával és rajta 4 kg cuccal)!
A napot tovább kisebb hágóval, emelkedővel végül 3717m szintemelkedéssel zártam és életemben először léptem át egy napos túráén az elégetett 6000 kcal-t!
A Cinque Torris és Falzarego hágós nap érdekessége az előbbi nyugalma és meglepő, váratlan szépsége, illetve az esti zivatar, villámok előli menekülés és bőrig ázás volt.
Csodás három túrát tettünk a Dolomitokban, mely során emlékezetes és egyúttal szép kaptatókon hajtottunk, ezekkel pedig összegyűlt századik 2000m feletti bringával leküzdött emelkedőm: link .
Nap |
Útvonal |
Napi táv |
Idő |
Átlag |
Szint- emelk. |
átl. és max. pulzus |
kcal |
Jún. 27. |
AUTÓ: Szombathely - Predel pass
Bringa: Predel pass - Mangart nyereg (2055 m) - Predel hágó (1150 m)
AUTÓ: Predel hágó - KÖtschach - Lienz - Toblach / Dobbiacco - Wahlen
TÚRALEÍRÁS a linkre kattintva!
|
26,1 km |
1:52:24 (26,1) |
13,9 km/ó |
1142 m |
146 / 182 |
1279 kcal |
Jún. 28. |
Wahlen - Kreuzbergpass (1636 m) - St Stefano di cadore - Sappada - Ovaro - Monte Zoncolan (1750 m)( a Giro d'Italia legnehezebb emelkedője) - Paluzza - Plöckenpass (1362 m) - Kötschach - UNtertilliach után 1300m magasan
Autóval onnan haza
TÚRALEÍRÁS a linkre kattintva!
|
177,07 km |
8:53:52 |
19,9 |
3717 m |
141 / 184 |
6027 kcal |
Jún. 29. |
Cortina d'Ampezzo - Pocol - Rifugio Cinque Torri (2137 m) - Passo Falzarego - Andraz - Passon Falzarego (2117 m) - Cortina - Passo Cimabanche (1529 m) - Wahlen
TÚRALEÍRÁS a linkre kattintva!
|
107,16 km |
5:27:48 |
19,6 |
2314 m |
138 / 177 |
3511 kcal |
ÖSSZ.: |
- |
310,33 km |
|
km/ó |
7173 m szint |
- |
10817 kcal |
|